Agility :D

Idag körde vi äntligen igång med agility på klubben :)

Tog med både Elvira och Pixie. De byggde upp en lång bana. Jag körde först med Elvira... men då hon precis har haft valpar så tänkte jag ta det lite lugnt i början, så vi gick hela banan. Ellie tittade frågande på mig varför jag valde det sakta tempot, hon vart nog väldigt irriterad. De andra såg det också. Så nästa omgång så sprang vi igenom hela banan. DE var mycket roligare tyckte hon.

Sen var det Pixies tur. De var första gången hon körde på riktiga hinder. Därför körde vi endast hopp och tunnel. I början vart hon rädd för hopphindret men sen hoppade hon glatt över. Men hon kunde inte låta bli att skälla vid varje hinder.
Men hon var jätte duktig och vi körde några hinder efter varandra.

Idag åkte en till valp. Så nu är bara lilla Annie kvar. Hon ska få bo i mitt rum till nästa helg då hennes nya familj kommer. Trodde att jag hunnit säkra hela rummet, men inte da. Hon bet sönder mina hörlurar till datorn. Så i morgon hoppas jag att pappa kan följa med och köpa nya.

Nej nu måste jag ta hand om lilla Annie.
Hade bra 
Kramis   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0