Mammas dag & Cosmonova

Idag firade jag mammas födelsedag :) Hon tog ut Rikkie på morgonen till mig sen när hon sa att det var dags att gå upp kröp jag ner i hennes säng i stället för att få lite extra sömn :P Men vid 11.00 var det dags att ta ut de stora hundarna.  Vi tänkte gå till golfbanan och fota dem lite när de sprang... men det visade sig att de hade tävling där så vi gick bort till fotbollsplanen och fotade istället.



När vi var tillbaka så samlade vi ihop alla saker och lastade hundarna i bilen för att köra över dem till Sofia där de skulle vara tills vi kom hem... Tack gumman för du passade dem ♥ :D

När vi åkte började det regna men vi lyckades ta oss till Cosmonova. Vi köpte ut biljetterna och gick sedan ner för att fika. Vi delade på en äppelpaj och en chokladboll sen gick vi upp till butiken för att kolla lite. När det var 15min kvar innan insläpp gick vi och ställde oss i kö. Men det hade hunnit bli rätt lång endå men vi lyckades få de platser jag tänkt ut. Vi såg "Flodäventyr i Grand Canyon" som var jätte bra och får en att tänka till om våra vattentillgångar.

Efter så kollade vi in de olika utställningarna


Natur i Sverige




Skatter från jordens inre


4 ½ Miljarder år



När kl blev 17.45 satte vi oss i bilen och åkte in till stan. Där skulle vi äta på Helenes Krog... jag tog en HK-burgare som var riktigt god... men jag orkade inte äta upp hela.



I slutet gick vi och fikade igen och sen åkte vi hem. Jag och mamma hämtade hundarna hos Sofia, sen packade jag ihop mina saker hos mamma och pappa för att sedan åka hem.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Självklart! Det var bara roligt =))

2009-08-13 @ 08:26:25
URL: http://dieselbabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0