Jobbiga och roliga dagar

Nu har jag inte skrivit på ett tag det har både varit jobbigt och roligt under helgen eller ja från i torsdags. Jag har varit ledig nu fredag, lördag och söndag. I torsdag så skulle min kusin komma och sova över då vi inte sett varandra på jätte länge. Jag hamnade i bilkö efter jobbet och hittade sen ingen parkering... det är typiskt mig. Så när jag dubbel kollat med mamma och syrran om jag fick stå där jag ställt mig så skickade min kusin ett sms där det stod att jag skulle sluta prata i telefonen då hon var framme och ville ha vägbeskrivning. Jag skulle precis ringa henne när min telefon dog.. *typiskt*. Så jag sprang ner till bussarna med alla hundarna men kom då på att hon åkte tunnelbana så då fick jag springa upp igen. Såg henne ingen stans men sprang endå upp på perrongen ifall om hon stod kvar... men hon syntes inte till. Så jag chansade på att hon hittat till lägenheten... i vilket fall kunde jag ju använda min hemtelefon och ringa till henne. Men som tur var stod hon snällt utanför lägenheten och väntade. Vi lämnade hundarna hemma och gick för att köpa mys till kvällen och hämtmat :) Vi pratade en massa och tog ut hundarna en sista runda. Sen blev det mys med film... vi såg The Mist, Nanny McPhee och Labyrinth.

Vi hade jätte trevligt enda tills jag fick ett telefonsamtal vid 21.00-21.30 som jag inte vill gå in på men som gjorde mig både stressad och upprörd. Det slutade med att jag fick en tillfällig feber... jag satt och skakade och var både varm och kall samtidigt... jag blev illamående, fick ont i halsen och fick nästäppa. Jag kunde så klart inte sova och var vaken till ungefär 4.00 sen lyckades jag somna.

Var mycket trött nästa dag eftersom jag fortfarande var spänd. Men vi lyckades ta oss upp och tog hundarna på en runda. Min kusin åkte sen hem medan jag städade och packade då jag skulle till Vällingby för att shoppa med mamma och brorsan. Jag kände mig fortfarande inte helt bra men jag lyckades endå få en trevlig stund. Hittade två par byxor och en tröja som jag köpte. Mamma och jag delade på en sallad och sen åkte vi hem eftersom brorsan skulle göra sig klar för sin avslutningsfest för filminspelningen. Jag skjutsade honom sen tillbaka till Vällingby så han inte skulle behöva stressa. Mamma skjutsade mig sen till MediaMarkt där vi kollade efter en film jag ville ha.. de hade den dock inte men jag hittade en annan film som jag velat ha som heter Jumper och mamma köpte Män som hatar kvinnor. Vi kollade på Män som hatar kvinnor sen när vi kom hem tillsammans med pappa.

När jag vaknade igår (lördags) så fick jag kramp i kroppen när jag skulle försöka resa mig... det gick över i magknip med illamående och jag fick rusa till toan... sen fick jag två kramp attacker till. Antagligen är det efter i torsdags och fredags... eftersom jag var så spänd och så har det nu släppt och det klarade väll inte kroppen av. Men just den dagen så skulle jag och brorsan till Grönan och det tänkte jag inte missa om jag så ska ta med mig en påse.. som tur var behövdes det ingen påse... även om första åkturen var lite jobbig så gick det över sen efter ett tag och jag kunde slappna av och ha trevligt. Först hittade vi ingen parkeringsplats så vi fick köra runt lite... det blev en parkering lite längre bort med en promenad på 15min :) Vi åkte så klart Insane som var jätte häftig. De hade även sändning av Sommarkrysset med Måns Zelmerlöw och vi fick se repetitioner och sen tv inspelningen av Tomas Ledin, Markoolio & Benjamin Wahlgren och Martin Stenmarck. Vi hade helt klart en lyckad dag så vid 22.00 så beslöt vi oss för att vi var nöjda och åkte hem :)

Idag tog mamma och jag en runda med hundarna i skogen.. alla var lite stressade då vi skulle över till min syster och hennes pojkvän på mat. Själv var jag små grinig då jag inte fick fixa mig först utan var tvungen att gå ut med hundarna. Så jag var både risig i håret och var blek i ansiktet... men ja jag överlevde ju och som sagt var det ju skog, hundar och mamma som kunde se mig. Vi möte så klart lite människor men det var väll ingens om hade tid att granska mig :P Pappa och brorsan tog ena bilen hem till mig för att sätta upp min taklampa i vardagsrummet medan mamma, jag och hundarna åkte för att leta inflyttningspresent till syrran och hennes pojkvän.
Strax efter tre landade vi hemma hos dem :) Vi tog hundarna på en runda tillsammans med deras ena granne och hennes två hundar... så de var en massa hundar som sprang runt fritt och busade med varandra. Stakars Rikkie trillade i vattnet men annars så hade nog alla hundarna det riktigt kul. Sen blev det mat och efterrätt... det var super gott :D Det slutade sen med att alla började spika upp hyllor och tavlor medan jag tittade på. Vid kl. 21.30 så kände alla att det var dags att dra sig tillbaka. Rikkie var jätte trött och hade krupit in i min handväska och somnat så han fick ligga kvar där när vi åkte hem så fick han åka med mig i baksätet medan de andra fick sitta i bakluckan. Nu är vi hemma och alla hundar har gott och lagt sig.. ska själv sova snart ska bara ta ett varmt bad först ;) God natt


Kommentarer
Postat av: Johanna * <3

män som hatar kvinnor var riktig bra tycker jag :)



Fin blogg :)

2009-08-31 @ 19:32:50
URL: http://johannasvallander.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Ja det tycker jag med :)

Tack :D Din också :)

2009-08-31 @ 23:09:36
URL: http://fairypixie.blogg.se/
Postat av: sofia

Hallojsan, hoppas att du mår bättre nu än efter telefonsamtalet, det kan inte ha varit värst trevligt om det resulterade i allt det där... Själv är jag strandsatt på skolan, men ska åka hem nästa helg på praktik :) Tyvärr kan jag dock inte uppdatera min blogg till dess då mitt virusskydd på datorn gått ur (typiskt). Hoppas att Bacon mår bra och att allt är br annars med dig =) Kramar

2009-09-04 @ 19:18:50
URL: http://dieselbabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0