Stackars Rikkie

På kvällen i torsdags blev Rikkie lös i magen... han bajsade flera gånger med 20min mellanrum. Jag trodde det berodde på värmen och att han fått i sig en bit svamp utifrån. Så nästa dag på jobbet ringde jag mamma och sa att jag tänkte sova över och frågade om hon kunde passa honom idag. Han har varit lite seg och magrat ner lite. Men nu har vi börjat ge honom kokt ris. Nu ringde mamma och sa att pappa hade hört Rikkie skrika på morgonen och att han då höll på att bajsa på golvet. Tydligen satt det fast och det hängde i hårstrån som pappa fick dra ut... stackars Rikkie :( Så mamma säger att jag måste tänka på att kolla håret reg.bundet så jag inte fäller på golvet... för han måste ju ha fått i sig det när han letar godsaker... inte för att jag fattar varför mitt hår skulle vara gott.

Nu på morgonen så var alla parkeringsplatser upptagna där jag brukar stå, typiskt. Så jag har nästan åkt runt hela Vällingby i jakt på parkeringsplats.. man känner ju inte till alla ställen då jag inte haft bilen så länge. Som tur var hittade jag en massa 7 dygns parkeringar på andra sidan och även en ledig plats. Precis lika långt till butiken fast på andra sidan.... så det var toppen :)

Det kom in en dam med en jätte vacker Eurasier hane.. otroligt maffig och snygg. Hade kunnat tagit med honom hem ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0