Det brinner

Idag eller igår som det nu blir så gick jag och Rikkie på en långrunda på morgonen då vi var lediga. Mamma ringde när vi kommit ut och berättade att ladan bran och taket hade rasat in, så vi gick dit för att kolla. Där var nästan allt borta, bara lite eld var kvar och man kunde se ett tjockt grått moln som spred sig in i skogen. Vi försökte jobba oss uppåt för att slippa röken och att gå i det. Men det hade spridit sig högt upp i skogen, dock var det inte lika tjockt men det luktade, man kunde se att fåglarna var oroliga, men vi smet förbi så vi kom på andra sidan. Vi fick oss en runda och mötte sen upp med mamma och Honey för att återvända hem. Farmor var på besök och fanns redan på plats när vi återvände, senare följde jag med och lämnade henne. Sen åkte jag pappa och brorsan för att träna och basta. När vi var tillbaka ringde jag Sofia och vi tog en kortare runda med hundarna :) Rikkie var jätte glad att få träffa sina killkompisar :) Idag ska Rikkie och jag jobba ;)

Morgon promenaden







Innan Jul: jag dekorerade julgranen helt själv :) och söta Honey fan sin plats vid adventsljusstaken



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0