Snö, Kallt och en massa bus

Åkte hem i måndags för att fixa hos djuren och fylla på mat och sen vattna blommor. Min kusin kom på besök då också men hon sms innan och frågade om hon kunde sova över. Så efter jobbet på måndagen åkte jag hem rastade LillRikkie och fick sen stänga in honom i köket då jag skulle hämta ut ett paket på posten. Hade pappa i telefonen samtidigt så det tog en stund att ta sig ner. När jag kom in var det så klart fullt och jag hade 20 per innan mig. Som tur var gick det lite snabbare då några gått hem som inte orkade vänta. Men det tog endå en halv timme. Paketet innehåller julklappar som jag beställt över Internet. Det är första gången jag handlar över nätet så det ska bli kul och se vad de tycker. Det var väldigt smidigt och paketet kom redan nästa dag jag beställde det. Sen tog jag paketet och väntade på kusen vid tvärbanan. Vi handlade mat och fika och gick sen hem för att värma oss och kolla på film :)

På tisdagen åkte jag hem till mamma och pappa igen, kunde inte vara utan min älskling. Magen är så stor och de sparkar så mysigt där inne. Jag tror valparna kommer till helgen. Nu har hon även börjat kissa inne på morgonen runt 4.00. Får väll börja sätta klockan så jag kan släppa ut henne, för det räcker med en som inte kan hålla tätt.

Igår hade jag huset för mig själv eller ja nästan, hundarna var ju där :P Mamma och pappa skulle på dans och brorsan var hos en kompis. Efter att tagit ut dem i det kalla vädret så kröp jag snabbt ner i soffan med filten tätt om mig för att se på tv. Rikkie och Pixie ville också värma sig så de hoppade upp och la sig på mig. Det slutade med att jag somnade. Sen vart det jätte jobbigt att ta sig upp när jag vaknade igen för då skulle du ju ut igen. Det var riktigt iskallt och jag ville helst ligga kvar :P Men vi tog oss ut och sen tillbringade jag resten av kvällen vid datorn.

Idag åkte jag buss till jobbet... det var så länge sen men det kändes jätte skönt. Först en uppfriskande promenad, även fast jag nästan frös ihjäl :P och sen in i den varma bussen och halvsova ända fram, jätte skönt att inte behöva köra. Rikkie tyckte det var jätte kul och kollade uppmärksamt på alla i busen och sen på det som fanns utanför *så söt* Glömde nämna att det var ju första gången Rikkie ser snö, han är helt galen och dyker i den. Han kastar snön framför sig och springer, hoppar och dyker * jätte kul*. Anledningen till bussåkandet är att mamma hämtar mig och Rikkie efter jobbet, sen åker vi till syrran då hon ska bjuda på middag :) Nej nu ska jag fortsätta jobba ;)

Kram Kram ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0