Hundvakt

I tisdags hämtade min faster mig, Ellie och Pixie hemma hos mamma och pappa. Så åkte vi hem till henne i Tyresö... där skulle jag passa hundar för hon och mina två kusiner (hennes ena söner) skulle åka på kryssning. Så jag skulle passa Nellie och hennes nya valp Enya, av rasen Shetland Sheepdog. Rocky stora vovven hämtades av mitt kusinbarn som skulle passa honom. Det skulle bli så mycket annars för mig. Så jag skulle ha hand om hundarna tisdag till onsdag. Vi började med en promenad i skogen när de gått sen en kortare runda på kvällen. Jag passade på att städa i lägenheten då det var hundhår överallt, det blev riktigt fint när jag vart klar. Kollade på två filmer innan vi skulle sova,  Wild Child som var helt ok och sen Alvin och gänget... gud va söta vill ha hemma :P Enya väckte mig sen vid 7.15 och ville kissa. Sen sov vi fram till 11.00 Då gick vi upp och tog en promenad på nästan 2 timmar. Jag höll nästan på att gå vilse men hittade vägen sen igen. Vi var trötta och varma när vi kom tillbaka så alla gick och vilade. Sen öppnade jag upp på baksidan så Enya kunde få göra sina behov och busa lite. Pixie ville också vara med och busa så de for runt på gräsmattan. Vi tog en snabb kiss tur innan de andra kom hem. Sen blev vi hem skjutsade till mamma och pappa igen. Där lämnade jag hundarna och åkte sen in till stan med brorsan för att äta med våran syster från Norge som var och hälsade på och med några av kusinerna. Det var jätte trevligt och mätt vart man. Beställde friterad kyckling och sötsur sås och till efterrätt friterad banan med glass. Sen åkte brorsan med hem till min lägenhet för att sova då han har närmare till jobbet därifrån. Han är ju med i en inspelning för en långfilm som ska sändas på bio nästa år. På morgonen idag åkte jag hem till mamma och pappa igen då vi skulle ha min syster från Norge och hennes kompis på besök på kvällen och grilla. Hundarna var jätte glada att se mig och Pixie gick efter mig hela dagen. Hon trodde väll att jag kanske skulle smita igen, gullungen.










Kommentarer
Postat av: Sofia

Guud vad söt Enya är =))

2009-07-17 @ 17:34:18
URL: http://dieselbabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0