Utflykt

Idag har jag varit på utflykt med mamma, pappa och hundarna. Vi åkte först till Kaknästornet där vi åkta upp för att äta. Hundarna fick sitta i bilen så länge men det var väldigt svalt och små duggade så det gick bra. Maten var inte imponerande med tanke på deras priser. Jag beställde en grekisksallad med kycklingfilé och fick kyckling, bacon, sallad, lök, ost, krutonger och dressing. Då tycker jag Vällingbys Grekiska sallad är mycket godare. Då man får mer grönsaker som tomat, gurka, paprika, oliver och morötter. Sen gick vi upp ett snäpp för att fika. Vi hittade en soffa och ett litet bord där vi satte oss. Men friden varade inte länge då en liten kille på ca 3år började skrika rakt ut. Han var jätte sur för att han inte fick äta sin efterrätt med fingrarna. Mamman försökte lugna honom men det hjälpte inte, han skulle ha sin vilja fram och verkligen illskrek över hela lokalen så det rang i öronen. Alla började flytta sig till andra sidan av byggnaden och så gjorde vi med. Men man hörde endå ungen. Efter en stund kom vakten och bad dem att gå iväg med barnet. Så pappan fick ta hissen ner med ungen igen vilket jag nästan jublade för. Mamman satt sorgsen kvar med sina andra två barn för att fika kvar. Men jag tycker att det inte är något att bli ledsen för, hade det varit jag hade jag inte stannat kvar och skämts över mitt barn utan tagit med det ner på en gång och åkt hem. Man stör ju de andra gästerna... för det var ju inte lite den ungen skrek och jävlar vilken volym. Vi gick sen högst upp för att titta på utsikten.
 
Vi fortsatte sen köra ner mot Djurgården där vi parkerade bilen och gick en runda med hundarna mot vattnet. Det var jätte fint och hundarna tyckte det var mycket roligare än när de satt i bilen... vilket är ju mycket förståligt. Sen blev vi hemskjutsade.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0