Tuff dag

Jobbade från 10-17.30 idag och vi fick en extra stor pall som skulle upp bla så kom en sak som jag beställt :) Olja till mammas klippmaskin. Hundarna var jätte duktiga och sov större tiden av dagen. Men när det äntligen var dags att dra sig hemåt blev de som tokiga och började gnällprata... då hade de inte tid att hälsa på någon trots att det var en del som ville hälsa :) På bussen var det trångt så Pixie fick sitta i knäet och Ellie ute på gången men jag såg till så hon inte var i vägen om någon ville gå förbi. Endå var det två killar som tyckte det var lite kul att skämta med varandra om vem som vågar gå förbi hunden. Ellie brydde sig inte och de sprang snabbt förbi henne *larvigt* tycker jag... man ska inte springa förbi en hund utan man går förbi. Nu vet jag att Ellie inte skulle göra något men endå kul om de springer och råkar trampa fel en hund oavsett hur snäll den är kan hugga i försvar om du gör illa den.

När vi gått av bussen så släppte jag båda och fotade dem lite på vägen. När vi kommit en bit så snor Pixie runt och springer skällande och ylande mot en man med sin gamla vovve. Usch va sur jag vart och generad... jag hatar ju själv om en främmande hund kommer fram springande och inte ägaren har koll. Man jag stod och kallade in henne medan jag gick bortåt och hon gick inte enda fram... men usch va sur jag var det vart koppel på en gång och hon fick gå och skämmas en bit bakom. Ellie var jätte duktig och gick snällt lös hela vägen hem :) Såg att syrenerna har börjat vissna *snyft* men vissa saker varar ju bara en kort tid.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0