Mina älsklingar

Igår kväll gav Rikkie mig en chock... vi hade precis varit ute på kvällen och jag skulle torka av Ellie som var sist kvar. Då gick Rikkie under henne och började suga på hennes bröst en efter en. Ellie sa först inget men när han antagligen bet lite så blev hon sur och läxade upp honom. Jag har ingen aning om vad som hände och varför han fick för sig att göra så.. men man tycker ju att han är stor nog att inte leta efter mjölk men det kanske inte var det han var ute efter, vad vet jag :P Jag sa till honom och hon slutade sen så det kanske bara var något tillfälligt.

Idag jobbade jag från 12-17 och vi fick en massa varor så det var kul. Sen kom mamma förbi så jag kunde tanka bilen. Pixie fick så klart en massa uppmärksamhet då hon fyllde år och i morgon ska vi välja ut en present från leksakshyllan som hon ska få från min chef :) Jätte snällt tack. Vakterna var också förbi för att kolla till henne och lyfta och krama henne ;) Dock han jag inte säga att hon fyllde år då jag hade en kund men gör det nästa gång de kommer förbi. Hemma hos mamma och pappa så fixade jag med tårta till hundarna medan pappa lagade mat till oss. Mamma fick hjälpa mig att ge ut tårtorna sen för det var 4 storögda små busar bakom mig hela tiden :P Ellie var så klart snabbast, sen kom Rikkie med Honey nära inpå och sist Pixie som även lämnade det sista av grisdelikatessen för att kolla om Honey hade något gott kvar... det fick som följd att Honey och Rikkie smög bort och åt upp det sista på hennes talrik :P Hon fick sen öppna sin present som de alla busade med dock fick hon äta upp godiset själv.

Pappa hade stekt falukorv och makaroner... sen skulle mamma på jumpa, brorsan på dansträning och jag själv ut i regnet på lydnadskurs med Rikkie. Så pappa blev själv med Pixie, Ellie och Honey.

Rikkie tyckte det var kallt och blöt ute men ändrade uppfattning sen när han såg var vi var på väg. När vi kom fram var han så ivrig att få börja att han stog och tjöt framför mig. Trotts vädret var han väldigt duktig men man märker att han inte går igång lika lätt på godiset så jag måste hitta något ännu roligare eller godare. Försökte med en leksak men han blev bara rädd i stället. Sista halvtimmen hade vi teori inne, vi fick en läxa till nästa gång att lära dem ett trick och det får inte vara vacker tass, får se vad vi kan hitta på ;) En nöjd Rikkie somnade sen i mitt knä när jag satt på teven. När jag sen nattat Rikkie hos mamma som jag trodde, så körde jag lite med Pixie men Rikkies öron är för skarpa så han kom så klart ner rusande och det slutade med att jag tränade alla och hade även en tävling i vem som klarar vacker tass flest gånger utan stopp. Så först Pixie, Rikkie, Honey och sist Ellie och så höll jag på så. Ellie och Pixie delade första plats.. men de har ju tränat mer på det så jag är inte förvånad. Rikkie var väldigt seg och Honey ville helst ta fram vänster tassen men jag vill att det ska vara höger vi hälsar ju med god dag handen ;) Dock gillade inte mamma det då hon tränat in vänster för att Honey självmant började med det... men det är att komma billigt undan tycker jag :P Så mamma jag ska lära din hund att lägga fram tassen, tänk på vad mormor hade sagt :P

På kvällen bad jag mamma kolla mitt vänstra öra då jag känt något hårt där inne som en brosk bit som sitter fast. Så jag bad mamma kolla på det och mycket riktigt satt något fast.. så hon plockade fram pincett och ficklampa. Jag är rätt nojig och var rädd att hon skulle dra med sig trumhinnan också så jag inte skulle kunna höra igen så pappa fick komma och hålla i ficklampan och prata historier med mig så jag skulle hålla mig lugn *hehe pinsamt*. Men mamma fick loss den efter en stund och det var en stenhård klump lika stor som en ärta men något plattare. Mamma trodde att jag kunde ha fått den från tex hundarna eller att den åkt in när jag sov om den legat på kudden. Jag har ingen aning och det lär nog bli ett mysterium. Ju8st nu känns det konstigt i örat och det kliar lite. Men en sak är säker jag kommer att bli mycket nogare med att hålla koll på mina öron i fortsättningen ;)

Just nu ligger Honey och Rikkie inne hos mamma och sover... Pixie ville inte vara utan mig så hon ligger i mitt knä och sover. Själv ska jag fixa i ordning mig för natten då jag ska jobba imorgon ;)
God natt och sov sött


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0