Hjorten

Nu har Pixies mage blivit fastare och hon är mycket tröttare nu.... så valpar är på väg :) Fick in en massa jul saker till butiken idag och jag har även fotat hundarna och lite varor kolla in på felinehouse.blogg.se

Igår efter jobbet tog jag äntligen rundan bort mot vattnet. Inte strandpromenaden utan lägenheterna till vänster och sen längst vattnet och husen ända hem, det tog 1timme 15min. Jag hade hundarna kopplade då man inte fick släppa dem där. Men i slutet när vi kom ut från slingan så fick de springa lite lösa. Pixie fick upp ett spår och sprang på sidan om mig i skogen. Då såg jag en hjort som var helt stilla så jag ropade in Pixie som kom på en gång, Rikkie fick vara lös. När den skuttade iväg blev han överraskad och tog två skutt efter men sen vända han sig om för att se om vi också ville jaga. Jag tittade bara bort och höll i Pixie så hon inte skulle värka intresserad sen ropade jag in honom så han fick godis. Han var jätte duktig och kom genast utan att verka upprörd över att ha lämnat den hoppande hjorten. Han är som tur inte lika intresserad av vilt, men han hoppar ju med Pixie om hon skulle springa iväg. Pixie har ju lärt sig av Ellie men jag tycker endå hon är mycket duktigare nu när Ellie inte är med, hon lyssnar mycket bättre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0