Science Plan NYA Snacks

Hills har kommit med ett nytt och nyttigt snacks för våra vänner. De är inte bara otroligt goda utan även nyttiga för hunden... vad mer kan man önska. De finns 6 olika sorter: Healthy Mobility, Oral Care, Light, Skin & Coat, Immunity Support och alla påsar finns för både små/mellan hundar och för stora.

Hur vet vi då att de är så otroligt goda som Hills säger. Jo vi fick in en test påse från dem som jag så klart har testat på Pixie, Rikkie och Honey. Rikkie är den enda av dem två som är intresserad av kex och tar dem direkt. De andra två brukar bara äta om det inte finns något annat. Så här gick det.

Jag öppnade påsen på vardagsrumsgolvet och la dit Honey vid dem. Hon luktade och tog genast upp en i munnen och la den åt sidan sen tog hon den igen och sprang i väg med den. Pixie och Rikkie satt då bredvid och var ivriga att få smaka. Båda två skyndade mot mig när Honey lämnat plats, först Rikkie som tog sin bit snabbt och sprang undan och sen Pixie lika dant. Alla tre åt med god aptit och det dröjde inte länge förens Honey var klar och försökte knycka Pixies bit. Men Pixie blev sur och sprang undan. Honey gick i stället tillbaka till godispåsen och tog ett nytt kex som hon gick iväg med. Hon kollade lite misstänksamt mot mig när jag fotade men åt sen upp sitt kex. Då blev Pixie klar och gick raka vägen till godispåsen och tog ett nytt kex som hon gick iväg med för att äta. Sen tog jag undan påsen de hade säkert ätit upp allt om de fått :) Det är få gånger mina hundar äter något med så godaptit.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0