Ny vovve till mamma

Igår åkte mamma och jag ner till Ullared för att kolla på en hund till mamma. Vi åkte kl.06.50 och var hemma kl.01.00 så det vart en lång dag, Ellie fick stanna hemma medan Pixie, Rikkie och Fjant hängde med. Fjant hängde med då mamma ska passa honom under några dagar då min syster skulle bort och han har varit dålig och äter medicin. På vägen så stannade vi i Ullareds varuhus där du kan hitta allt du behöver för låga priser… ett shopping paradis ;) 



Tiken som vi kollade på är en blandning av Papillon/Phalen, Tibetansk Speniel och Lapso apso. Hon är lite över 1år och heter Saga, men mamma ska döpa om henne. Hon var så klart bedårande och fick följa med hem. Rikkie älskade henne och de lekte som galningar. Pixie gillade henne inte och vart svartsjuk för att hon snodde Rikkie från henne. På hem resan fick de sitta där bak… men efter ett tag i bilen så ville inte Saga vara kvar med de andra så hon klättrade fram till oss och somnade i min famn. Hemma hos mamma och pappa hade pappa tagit gäst rummet så jag kunde ligga på hans sida. Så där låg vi med alla hundarna.. ja eller Fjant låg så klart på golvet.

Idag fick jag sovmorgon… mamma tog ut hundarna på kortare rundor så jag fick sova lite längre. Sen tog vi en gemensam tur till fotbollsplanen och fotade lite. Nu har jag åkt hem och tvättat. Ska snart sova då jag ska jobba i morgon ;)

På fotbollsplanen

Saga

Elvira, Rikkie, Pixie, Saga och Fjant


Kommentarer
Postat av: Anonym

en till hund_??:S är de inte jobbigt med så många hundar:S:S:S:S??s

2009-09-12 @ 14:04:53
Postat av: Lollo

Den här nya är mammas hund. Jag har ju flyttat så jag bor ju med de tre svarta Elvira, Pixie och Rikkie. Mamma har Saga och min syster som inte heller bor hemma har Fjant. Woody kan du nu hitta hos min kompis syster www.cityslicker.blogg.se



Men tre hundar är inte jobbigt det är bara roligt. Men det är så klart en livsstil och om jag inte älskade hundar så mycket som jag gör hade det nog varit jobbigt. Men för mig är de oersättliga familjemedlemmar.

2009-09-12 @ 14:40:15
URL: http://fairypixie.blogg.se/
Postat av: Abbe

saga ser ju ut som en papillonn tycker jag..men ska inte dom ha uppåtstående öron? hmm:S hon kanske har lite papillon i sig?

2009-09-13 @ 21:35:42
Postat av: Lollo

Phalen och Papillon är två olika raser men endå samma... skillnaden på dem är att Phalen har öronen neråt och Papillon har stående öron (fjärils öron). Man parar dessa raser med varandra och får fram både Papillon och Phalen och de är fortfarande renrasiga. Det som avgör vad de heter är öronen helt enkelt. Så ja hon har säker Papillon längre bak i släkten. Men det du tänker på är att hon liknar en Phalen alltså en Papillon med öronen neråt ;)

2009-09-13 @ 22:48:45
URL: http://fairypixie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0