Underbar vinterpromenad

Igår kom Åsa och Gizmo (stor blandrashund) till jobbet :) Rikkie och jag hade åkt buss till jobbet på morgonen. Så nu skulle vi gå hela vägen tillbaka hem till mina föräldrar. Rikkie var jätte glad när han insåg att vi skulle vara ute och gå i stället för att åka. Vi gick till Johannelundstippen där vi klättrade upp vid en av de branta backarna. Väll uppe så kunde jag knappt andas så vi satte oss ner ett tag medan hundarna busade runt som galningar. När vi sen skulle ta oss ner så föreslog jag att vi skulle kana ner i stället för att gå runt, Åsa var inte lycklig över ideén men vi började i alla fall ta oss ner. Halvvägs fanns en svart plastsäck då vi hade en skolklass vid oss som lämnat den. Åsa föreslog att jag skulle ta den och åka ner. Så jag provade men usch så mycket ojämnheter i marken det var, plus att hela jag var täckt av snö när jag var nere. Rikkie undrade vad jag gjorde och sprang efter mig när jag åkte. Sen började vi gå hela vägen hem medan vi pratade och lätt hundarna få gå lösa så mycket som möjligt. Halvvägs så börjar Åsa skratta och ta fram mobilen för att fota mig. Det visade sig att mina mindre hårstrån längst fram hade fått frost på sig så de stod åt alla håll, det såg ut som om jag hade blekt håret. Hundarna hade också fått frost på svansen och i ansiktena så de var helt vita, det såg jätte roligt ut. När vi var nästan framme så blev Rikkie stel i ena benet så jag bar honom sista biten. Men allt som allt var vi ute i nästan 3timmar och vi hade jätte kul :) Inne tinade vi upp oss och tittade på valparna. Mamma skulle iväg på dans med pappa så vi vart ensamma. Vi lagade pulvermos och fiskpinnar och tittade på tv. Gizmo vart jätte kär i Pixie och dräglade ner hela henne och då menar jag verkligen hela henne :P Jag tycker det vart en lyckad dag och hundarna såg nöjda.

Tack för en underbar dag gumman! ♥

Besök hennes blogg Absolutfinast





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0