Bästa pälsvården

Måste säga att jag har blivit riktigt duktig med att sköta alla växter här hemma :) Blommorna som jag fått av min syster har nu fått mer blad och en av mina växter har även belönat mig med en blomma *så stolt* ;)

Var ute idag efter jobbet med hundarna och tränade lydnad och la lite godissök. Pixie är jätte duktig på att lyssna men Rikkie har så mycket annat i huvudet så han tycker det är roligare att nosa och springa runt och undersöka saker. Han är som en liten pingisboll som ska vara över allt samtidigt :P Det kommer bli mycket passivitets övningar för honom så han kommer ner på jorden igen. Pixie där i mot kör jag mycket inkallning på, det går jätte bra att ha henne lös eftersom vi tränar hela tiden och hon kommer när man visslar.

Mötte en granne som bor några kvarter bort ;) Hon har en kungspudel hane på 6år. Så otroligt lugn och härlig, man ser att hon jobbat med honom mycket. Jag berömde henne för hans fina päls, hon har den alltid i topptrim. Hon trimmar helt själv och han ser alltid vällvårdad ut. Så när vi ses så måste jag bara stryka handen genom pälsen flera gånger. Så ska pudlar vissas, tovfria och med en pudelfrisyr och att den ser vällvårdad ut, det är vad jag tycker ;) Har man pälshund så ska man gilla pälsvård och hålla den snygg. Men så klart ska även de vara hundar och få busa så visst han hade ju gråa ben just nu men det tar hon hand om när hon kommer in ;)

Rikkie har nu börjat hänga efter rumpan på Pixie, misstänker att hon ska löpa snart. Får se om jag hittar någon som vill ha honom under tiden. Han är ju väldigt puffig och ranghög och vill gärna bestämma här hemma, men funkar jätte bra med andra hundar. Tycker synd om Pixie ibland då han är för på henne hella tiden om vad hon får och inte får göra. Men då är det jag som är där och till rättarvisar att jag är den som bestämmer ;)

Nu ligger de utmattade och sover eller ja halvsover :P

Titta syrran, den blommar ;)

Rikkie håller koll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0