Helgen 8-10/10 och idag

Har varit ledig fredag, lördag och söndag, det var jätte skönt. På fredagen efter morgonrundan vart jag hembjuden till min systers pojkväns lägenhet på middag. Så klart med både honom och syrran. Det var min första gång där, lite roligt då Pixie redan varit där innan mig :P De bjöd på nachos och sen tittade vi på film. Jag hade jätte trevligt och som tur var fick vi skjuts hem :)

På lördagen kom Sofia och Hippie hem till oss. Pixie och jag hade inte kommit upp ur sängen, men vi fixade oss snabbt och sen gick vi vår planerade väg till Bromma zoo för att handla. Tyvärr hade de inte vad jag ville ha men det vart lite godis. Promenaden vart i alla fall bra och vi hade jätte skönt väder. Tror båda hundarna var mycket trötta när vi kom hem. Jag och Pixie åkte hem till min kusin lite senare för att sova över. Föräldrarna var på landet med katterna så det var fritt fram att ta med Pixie. Pixie tyckte det var jätte kul och lite konstigt att komma dit. Hon brukar normalt inte få följa med om det inte är släktträff ;) Deras ena katt gillar inte hundar så Pixie är ett lätt bytte :P Vi hade jätte kul kollade på film och pratade en massa.

På söndagen efter att vi varit ute med Pixie var det dags att åka hem. Jag blev hämtad halvvägs av mamma och pappa som var och shoppade. De lämnade av mig och åkte sen vidare till sin dans. Syrran hade lämnat Fjant så jag fick med mig tre hundar till träningen. Jag kom dit först och började med att träna en i taget att klättra på stegen. Fjant var den som var mest spenstig och knappt ville gå. Jag fick stödja honom ordentligt. Pixie var också svår men hon gick bättre men dock på sidan mest då hon tyckte det var enklare *så klart* :P Honey var snabbast och höll sig som hon tyckte var smart (hade väll kollat på Pixie :P...) på sidan hela tiden och tågade framåt.

När Sofia, Diesel och Hippie kom höll jag fortfarande på med Pixie som såklart inte ville koncentrera sig när kompisarna kom. Vi körde sen fotposition, följsamhet, platssittning och lite freestyle. Med Fjant körde jag även hindret med apportering av en boll. Fjant var duktigast och höll sig lugn under träningen. Pixie vart snabbt uppe i varv och det var en utmaning att få henne att lugna sig. Men Pixie är den som en fixar positionerna bäst. Honey är jätte duktig på de lugna övningarna som tex platssittning. Men när det kommer till att lära in nya saker är hon jätte trög och ibland undrar man om hon ens försöker göra en ansträngning. Men hon är ju lilla prinsessan i gruppen så man får väll acceptera det och ta det i hennes takt. Men mitt tålamod är inte det bästa så jag var inte så glad den dagen. Men det ska ju gå upp och ner för att sen kunna bli ännu bättre. Så vi avslutade kvällen för att inte tappa humöret och lät hundarna få leka av sig och tog sen en promenad innan vi gick hem.

Väll tillbaka så hade syrran och pojkvännen redan börjat laga mat. Brorsan och hans flickvän satt uppe på hans rum och strax efter kom mamma och pappa tillbaka. Vi stannade och åt mat och fikade. Sen fick jag skjuts hem av syrran.

Nu är det snart ny helg, dagarna tickar iväg så snabbt. Har Pixie sovandes bakom mig som har en ny korg/igloo som hon valt ut. Lilla Toya är också här och sover skönt i sin lilla tygbur. Har klippt klorna och borstat henne, så hon har nästan sovit hela tiden efter det :)

Nu ska jag fortsätta jobba, jag hoppas det blir en bra dag :)
Kram på er ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0