Code Geass

Har varit så mycket nu så jag har helt enkelt glömt bort bloggen igen :P Jag har börjat titta på den välkända serien Code Geass. Har sparat på den länge, dels för att jag hittat andra mer intressanta serier enligt min smak och dels för att den inte verkat jätte spännande. Där emot har jag hört mycket positivt om den och nästan alla verkar ju ha sett den. Hade inte läst om den så noga så jag trodde det var en krig serie. I vilket fall måste jag säga att jag vart positivt överraskad. Den här serien är verkligen i min smak, den har allt jag gillar. En strategi serie där man tillsammans med karaktärerna använder huvudet för att lista ut deras nästa drag. Både humor, spänning och kärlek i ett, super bra. Jag är på andra säsongen och har haft svårt att sluta titta på den. Jag ser den på engelska och jag vet att många föredrar original även jag men vissa serier har väldigt bra röster på engelska, bla den här så jag valde dubbat ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0