Bossig?

Oj nu skriver jag sent igen :P Pixie och jag jobbade övertid idag då jag ville fixa några saker innan jag skulle hem. Men så kom jag på att jag måste skynda mig så jag inte missar Halv åtta hos mig. Så klart när vi kom hem och satte på tven kom jag på att det är fredag och att jag såg finalen igår, snacka om att man är trött då :P I stället så lagade jag mat och kollade på One Piece. Medans vi tittade så kastade jag Pixies ankor som hon gladligen sprang och hämtade. One Piece är verkligen jätte spännande igen, så klart när det blir som mest spännande så ska de komma med sidoberättelser *suck*, fast de är rätt bra de också. Men endå vill se vad som händer. I stället tog jag en paus för att träna lite boll igen med Pixie, hon var jätte duktig.

Jag tog sen ett pass med Zumba och ute direkt efter med Pixie. Vi möte en grupp på tre personer som ville hälsa på Pixie. Hon var lös men gick snällt fram utan att skälla. Försöker ha henne lös nu på kvällarna. Vi tränar mycket med godis och boll. På hemvägen möter vi en av tjejerna som kommer gående med sin hund som hon hämtat. Eftersom den var lös och hon försökte ropa in den, fattade jag ett snabbt beslut om att det inte var någon mening att ta in Pixie, eftersom den endå skulle ha tagit sig fram till oss. Pixie släppte så klart sin boll och sprang för att skälla ut hunden. Det var en jätte söt 1,5år gammal labrador/boxer blandning, verkligen jätte söt och jätte glad. Pixie där emot var inte lika glad över den valpiga stora vovven som försökte få upp henne i lek. Hon gnällde och nafsade efter henne medan hon försökte hitta en skyddad plats. Det slutade med att hon sprang och satte sig mellan mina ben. Jag kollade så klart att den andra inte använde tassarna på Pixie annars tycker jag att det är bra om de sköter det själva, så klart ska man alltid tillåta att småhundarna kan få ta skydd mellan ens ben annars har du garanterat en rädd hund hela livet. Matten till hunden tyckte det var kul då hennes hund var så snäll och glad, medan min hund var lite mer bossig som hon tyckte. Jag såg snarare en liten hund som var äldre och inte tyckte det var kul med en framfusig hund och ville försvara sig. Hade inget med dominans att göra. Pixie är ranglåg och hade hunden lagt sig över henne hade hon kastat sig på rygg. Så fort hennes hund hade lugnat ner sig så gick Pixie lugnt fram och satte sig och de brydde sig inte om varandra. Men det var en jätte härlig hund som föresten heter Nalla, gulligt ;) Så vi lär nog se dem mer gånger i fortsättningen, får se hur det går då. Pixie fick sen sin boll och sprang lycklig hela vägen hem :)

Nu ska vi sova och sen jobba, God Natt ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0