Tillbaka från veterinären

En trött men glad Moppe ligger bredvid mig. Allt gick bra hos veterinären så nu ska det bara läka ordentligt och sen kommer han känna sig pigg som en nötkärna ;) Vi åkte och lämnade honom i morse vid 9.30. Han fick somna i min famn och sen bar de ut honom. Vi åkte sen efter bara två timmar för att hämta honom, allt hade gått jätte bra. Han fick en massa beröm för hur duktig och stabil han är. Veterinären var jätte trevlig och man märker att hon verkligen månar om djuren. Hon kom bärandes på en nyvaken Moppe och räckte över honom till mig. Han var mycket nöjd över att få hamna i min famn. Hon sa även att han är otroligt vällskött och jätte fräsch, så det är kul.

Han ville sen sitta i mitt knä där han småsov. Han får inte vara i säng eller soffa i risk av att trilla. Han får heller inte anstränga sig. Eftersom han fortfarande är påverkad av sövningen så är han inte så stabil. Efter första rastningen vart han så andfådd och började vingla så då var det bara att snabbt ta upp honom och bära han sista biten, obs gick kort för han skulle få kissa och då jätte sakta.

Han har inte ätit något och inge vatten har han velat ha. Men veterinären misstänkte det så han har fått vätska i nacken så han klarar sig till i morgon, så då hoppas jag att han vill äta lite.

Nu ska vi bara ta det lugnt.

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0