Hemma frisör för hundar :P

Ajaj har ont överallt just nu, helgen har gått åt till att fixa hundar :) Badning, föning, tovutredning, kloklippning, klippning, rakning och tandskrapning. Men nu är hundarna fina :) Moppe är nog allra gladast att det är över ;) Var hos mamma och pappa sen igår och nu på morgonen följde vi med syrran och hennes pojkvän för att titta på hus. Sen vart det mat och efterätt. Nu har vi blivit hemskjutsade och vilar i sovrummet. Ska ut sista rundan och sen ta ett bad :)

Nu är Pixie rakad på ryggen och sidorna. Hon började fälla för mycket och efter att hon släppt en tuss när jag skulle ta tag i henne så hon vart kal så årkade jag inte mer, var bara tvungen att raka så det kan komma ut ny och fin päls. Tur att man har kläder till henne annars skulle hon frysa ;)

Jag har kommit på en jätte bra sak jag har börjat knyta ihop Pixie och Moppes koppel i varandra. På så sätt kan Pixie promenera Moppe åt mig. Poängen är att hon ser till att Moppe går rätt eftersom han inte ser så bra och inte hör medan Moppe ser till att Pixie inte kan springa efter vilt ;)

Morgonpromenad till husvisningen... Pixie och Moppe går knytna i varandra ;)


Sitter utanför med hundarna medans de andra tittar i huset :)




Moppe har fått en tröja, såå söööt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0