Hunger Games

Mamma tog med mig på bio igår Tack älskar dig ♥ Vi såg Hunger Games.

Handling: HUNGER GAMES är baserad på Suzanne Collins succéroman med samma namn, om en gastkramande framtid som är grym, rå, falsk och egentligen bara handlar om en sak – att hålla folket i schack. Varje år direktsänds Hunger games som en av de största mediala händelserna. Från varje distrikt lottas två ungdomar mellan tolv och arton ut att delta i tävlingen. De skickas omedelbart till huvudstaden där de ska stylas, tränas och visas upp i direktsända intervjuer, för att sedan delta i spelet där bara en vinner – den som överlever. Katniss Everdeen är fjorton år. Hon älskar sin lillasyster Prim över allt annat, och försöker skydda henne från allt hemskt i distrikt tolv, men mot Hunger games har hon inget skydd. När det är Prims namn som dras i lottningen ser Katniss ingen annan utväg än att själv ta Prims plats i spelen...

Spännande och kan bara såga att jag längtar efter nästa. Dock håller jag med mamma om att den är rätt seg på sina ställen. Men jag tror att det är den sorten som kommer bli bättre och bättre för varje film ;)

Känns lite som en blandning av Harry Potter och Twilight :P



Kommentarer
Postat av: Sofia

Läs böckerna, de är aaaaaaaaasbra! Är på tredje och sista boken nu (på engelska), läste ut de första två på två dagar vardera(på mycket kortare tid om jag hade kunnat sitta helt ostörd ), man kan inte släppa taget liksom :) Men jag vill inte att det ska ta slut heller så jag kanske läser den sista boken lite långsammare..

2012-05-09 @ 18:32:29
URL: http://dieselbabe.blogg.se/
Postat av: Lollo

Ja bökerna ska ju vara bättre.

2012-05-10 @ 23:49:48
URL: http://fairypixie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0