Utbrytar tjejerna ;)

Imorgon blir småttingarna 7veckor. Tiden går fort och snart ska de flytta till sina egna familjer och leva livet som familjehundar. Känns både jobbigt och skönt, de har ju blivit en del av familjen men ju äldre de blir desto mer vill de ha. Mer uppmärksamhet större ytor att undersöka. Känns i alla fall bra att jag hittat jätte mysiga familjer till dem :) Ska bli så kul och se hur de utvecklas genom åren.

I morgon ska de ha sin sista avmaskning och då tar jag även deras sista porträtt bilder till hemsidan. Idag fick de sina filtar som de ska få ligga på busa med och sprida sin doft tillsammans med Pixie fram till de flyttar så de kan få med sig en bit härifrån till sina nya familjer.

Har idag nu på kvällen fått jaga Nessie och Katla några gånger. De har nämligen upptäkt att man kan knuffa lite på kompostgallret och sen trycka sig ut. Killarna är lite segare och förstår inte hur systrarna kunde hamna på andra sidan gallret så de sitter i stället och gnäller. De här tjejerna kommer bli farliga när de blir stora så smarta som de är ;)

Har nu äntligen tagit bilder hemifrån så ni ser hur de har det här hos mig. Får nog säga att min inhägnad är mest populär då de har störst yta och en massa leksaker ;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0