Utställning i Salem 24/8

Igår var det blandrasutställning i Salem. Jag och Sofia åkte dit med fyra hundar Hippie, Pixie, Kessie och Steffi. Brorsan var snäll och jobbade i butiken Tack :D då mamma och pappa åkte iväg på spa som hon fått på sin födelsedag. Så jag fick köra oss till utställningen tidigt på morgonen och jag som hatar att köra bil speciellt om jag inte åkt till stället tidigare. Men med Sofias hjälp så tog vi oss fram ;) Jag ställde Pixie och Steffi och Sofia ställde Hippie. Vi hade även Pixies son där och Hippies syster Alice. Det var en bra dag och mycket sol. Pixie kom på andra plats i Öppen och skötte sig jätte bra och mycket nöjd med hennes insats :) Steffi kom på tredje plats i Unghund1 hon var också jätte duktig, men tror att hon kunde ha vunnit om det inte vore för att någon tappat korv i ringen, nosen i backen nästan hela tiden är inte bra ;) Hippe som var jätte duktig fick ingen placering men hamnade på 8e plats av 15hundar han tävlade mot Pixie och Alice. Alice vann och fick tävla vidare men det blev tyvärr ingen BIS rosett. Pixies son var också jätte duktig men fick heller ingen placering men gick ut som 6a i sin klass så det var nära. Kessie skötte sig jätte bra hela dagen första gången på en utställning och hon låg så snällt i buren utan att klaga. Det var jätte spännande att kolla på allt runt omkring och hon var väldigt duktig när vi var ute och gick. Jag anmälde Pixie till hundrace 60m där hon fick tiden 6.45s peppade med bollen som hon bla vunnit.
 
Vi var tyvärr tvungna att åka hem innan utställningen var helt slut då jag skulle hämta upp brorsan i butiken. Men Alice matte var snäll och behöll våra startkort om vi skulle vinna något mer Tack :D Jag blev senare meddelad att Pixie fått titeln Feminin.
 
Väll hemma hos mina föräldrar köpte vi med oss mat och godis och kollade på en film innan Sofia gick hem med sina hundar.
 
Bilder från uställningen
 
Hemma hos mina föräldrar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0