Bollen var är du?

Har fått ledigt idag Tack mamma ♥ Vi ska nämligen börja inventera på jobbet jiipiii INTE :p Men det måste ju göras så då fick jag vara ledig idag så man orkar med allt. Jag och Pixie har varit uppe vid 8.00 i väntan på fastighetsskötaren som skulle byta vattenlås vid handfatet på toan. Han skulle komma mellan 8.00-9.30 men kom så klart 9.40 så Pixie och jag låg på soffan och halvsov tills han kom. Trotts att jag tagit bort nästan allt från skåpet så han kunde komma åt skulle han ändå dra bort hela skåpet och sa att jag fick fixa tillbaka det själv Vilken gentleman hade tagit honom 1min att dra tillbaka den men nej den tiden är för värdefull ;) Men nu är det i alla fall gjort och det är skönt att slippa gå till köket för vatten. Innan vi kröp tillbaka i säng tog jag ut Pixie på en runda. Eftersom jag väkt henne så kändes det dumt att somna om då man vet själv vad som händer om man varit vaken en stund ;)

 

Vi vaknade sen 14.00 väldigt döda båda två så det tog ett tag innan vi tog oss upp. Men då var det raka vägen ut och gå till fotbollsplanen för att kasta boll på ängen bakom. Pixie har ju en mini mini boll som hon lätt kan bära med sig överallt men det medför att den lätt kommer bort också. Så vid ett tillfälle så kastade jag den precis när hon vände bort huvudet. Den landade så klart i djup snö där ingen gått och hållet täcktes för med snö. Pixie sprang och letade som en galning där jag pekat men efter ett tag så hade även jag glömt vart den landat. Så båda letade i 15min efter bollen. Till slut efter att ha gott tillbaka till samma plats jag kastat i från kunde jag avgöra var den var och mycket riktigt lyckades jag sparka fram den. Sen var den leken över för båda frös vi så vi tog en runda till och gick sen hem.

 

Här hemma har vi en annan boll som vi leker med en katt tennisboll som Pixie älskar. Den har vi kastat med och hon har legat och passat på den. Jätte söt för det ser ut som om hon ligger och ruvar ;)

 

Nu ligger hon och sover avlång i sängen så jag tror det var en lyckad dag. Till alla er som har hund och är ute och leker när det är kallt ute, tänk på att alltid sätta på dem varma kläder och värm upp lite innan så minskar ni risken för skador.

 

Kram på er

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0