Hatar gammla vagnar

Stressig dag, först blir man väckt av att någon bankar på dörren, då är det brevbäraren med ett paket till grannen som vill lämna in det hos mig för att de inte öppnar. Inte nog med det var det bara 10min innan klockan skulle ringa. Sen när vi ska till jobbet missar vi tvärbannan som åker mitt framför näsan på oss. Vi satte oss ner ute och väntade på nästa. När vi kommer till liljeholmen och ska ta tunnelbannan så rullar det in ett jäkla tåg med gammal vagnar vilket jag hatar. Man blir så stressad av att leta djurvagnar eftersom de aldrig är på samma ställe och det kan vara flera på raken som har djurförbud så man får springa och ibland hinner man ändå inte och får ta en sån vagn. Idag tittar jag på alla vagnar när tåget åker förbi då jag står nästan sist och ja vad händer, jo alla har djurförbud på sig. Jag tänker detta är inte sant och går på näst sista vagnen för jag vägrar vänta på nästa för att sl har gjort tryck fel. Av alla gånger så händer detta just nu att en dam hugger tag i min arm och säger att det är djurförbud, ja det är det på alla säger jag. Hon säger jag är allergisk, jag säger bara ta nästa vagn vilket hon gjorde. Usch och fy för sånt här det är ju vi med djur som får lida av att andra blir sura eller upprörda inte sl. Vad hade ni gjort? Jag har skickat ett mail till sl om detta.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag är tyvärr inte förvånad, vissa vagnar har till och med djurförbud om dörrarna öppnar åt ett håll och icke djurförbud om dörrarna öppnar åt det andra. Hur tänkte man då liksom?

Svar: Det har jag varit med om massa gånger :( Kan det vara så mycket jobb att kolla igenom skyltarna så de är rätt *suck*
Lollo

2014-12-08 @ 15:11:06
URL: http://dieselbabe.blogg.se
Postat av: Åsa

Då är det bara att kliva på en vagn.

2014-12-08 @ 16:30:15
Postat av: Johanna

Jag har råkat ut för precis samma sak när jag varit ute och åkt med Gletta. Känns som att de "slarvar" nu när det finns så många nya vagnar för dem ska ha ordning djurförbud i vagnarna i ändarna och vagnarna brevid dem ska vara för djur (och sen är det väl beroende på hur långt tåget är så är det väl djurförbud i mitten och ev någon mer för djur. Jag brukar helt enkelt undvika änvagnarna när det händer och tar en som "ska" vara för djur.

2014-12-08 @ 22:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0