Djurgården

Igår var en heldag på Djurgården med Sofia och hundarna ♥ Från Karlaplan genom gärdet och längst med vattnet runt Djurgården till Cafe Ekorren. Avslutade på hundrasgården vid waldemarsudde med en massa bus och kast av pinne. Dock för första gången då Pixie gillar att strimmla pinnar vilket jag får vara på henne om så fastnade en bit längst in som borrade sig fast i undertänderna. Så det var en lite panikartad situation men som fixade till sig snabbt. Tur man har en hund som litar på en och som tillåter att man bänder upp munnen. Även om hon inte var bekväm i sitationen så försökte hon hålla munnen uppe medan jag försiktigt lirkade ut pinnen som satt sig fast ordentligt i de stora  tänderna längst ner längst in. En trött men lugn Pixie fortsatte att leta pinnar, tokunge. Men jag är glad att det gick bra. Så inga fler pinnar på ett tag nu. Trötta hundar och mattar begav sig hem. Mina ben ömmade som bara den väll hemma så det var en ordentlig promenad. 
 
Idag har vi haft film dag hemma hos mig. Bara tagit det lugnt och ingen av hundarna har klagat på att bara ligga i sängen och slappa ;) Bästa serien just nu Gu Family Book. Har du inte sätt den? Gör det, väl värd att se ♥
 
 
Bilder från igår ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0