Ute på Rö :)

Idag väckte mamma mig vid 10.00 då vi skulle åka bort till min gudfar (farbror) och hans fru till deras landställe. Det var jag mamma, pappa, brorsan och hundarna som åkte. Gustaf fick övningsköra hela vägen... han missar aldrig en chans till att få köra :P När vi kommit dit hade även min kusin tagits sig ut så vi vart 7personer och 4hundar :)



Vi började med att dra fram kubben. Det vart tjejerna mot killarna... mamma beslöt sig för att titta på. Hundarna busade runt på gräsmattan så det blev en del ropande på dem så de inte skulle få en pinne i huvudet plus att vi fick springa efter Rikkie som inte ville lyssna :P Det var rätt jämnt i slutet men så klart skulle det börja regna så vi fick ta en paus och söka skydd på altanen. När det slutat regna spelade vi klart.. killarna vann *snyft* men roligt var det. Pappa och min gudfar drog fram grillen då vi skulle grilla korv medan hans fru fixade med pasta salladen.



Medan vi väntade så satt vi andra på altanen och pratade. Gustaf hade tagit fram sin dator och lätt oss lyssna på hans mixade musik som han gjort själv. Sen stod han och pappa med gitarrerna och sjöng :) Efter ett tag började jag undra varför de inte slängt på korvarna ännu... tydligen var inte glöden helt klar men de beslöt sig för att fuska lite och slängde på dem i alla fall.




Tur var det för mig då jag hade blivit riktigt hungrig. Vi satte oss ute i trädgården och åt... det var riktigt gott. Pappa hade tagit med sig egen gjord vinbärssaft som vi blandade med kolsyrat vatten.... det kan jag rekommendera ;) Hundarna hade jätte kul och sprang runt och busade.



Rikkie försökte äta upp deras jordgubbsplantor... det tog några nej och knäpp på baken innan han fattade. Fika dukades fram med frukt och bullar och sen började de dra fram badminton utrustningen. Vi var två i varje lag och bytes av så alla fick spela. Det var riktigt kul även om man inte är så bra på det :P Var boll rädd som liten så det sitter fortfarande lite kvar. Så ibland om man tycker att den far för snabbt fram så ställer jag mig i försvarsposition och skyddar ansiktet... inte så smart om man vill träffa bollen, men det får de andra att skratta i alla fall :P



Men till slut vart jag så trött av allt springande och skrattande så jag var tvungen att sätta mig. Dagen vart lyckad och Gustaf fick övningsköra hem igen. Jag stannade och åt hos mamma och pappa sen tog jag och hundarna bilen hem.

Bilder från dagen :)

Blommor från tomten

Ellie

Pixie

Woody

Rikkie

Woody, Pixie, Rikkie och Ellie


Kommentarer
Postat av: - H*

- ser riktigt härligt ut !

2009-08-03 @ 00:13:40
URL: http://finest.se/hodamerei
Postat av: Sofia [gaspedal.blogg.se]

vilka härliga bilder!

själv missar jag inte heller en chans till att övningsköra ;)

2009-08-03 @ 01:45:20
URL: http://gaspedal.blogg.se/
Postat av: TOBBE

tjenare :D vart bor du nånstans om du känner igen minigolfbanan?

2009-08-03 @ 23:51:29
URL: http://veteran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0