Grillkväll

går vart jag och hundarna hembjudna av mamma och pappa. Vi skulle grilla... haha när jag berättade det för Sofia så sa hon  *igen* :P japp men vi älskar att grilla.. men det blir bara på helgerna och man måste ju passa på så länge sommaren är här :) Min syster och hennes pojkvän kom också och då även lilla Fjant :) Så vi var 6personer och 5hundar :) Rikkie är bättre i magen så han fick smaka lite rester han med efter matten. Men dum som jag var glömde jag skära dem i extra små bitar så när han skulle dela med Ellie och Pixie så hade han så bortom att han satte i halsen :( Hörde först hur han började små pippa och sen blev det högre och mer intensivt så då förstod jaga tt han fått något i halsen.. det kom ju para ett pippande ljud ur halsen på honom som en trasig pipleksak. Så jag snabbt dit och ner med fingret i halsen för att försöka pilla ut biten. Men den var för långt ner så jag fick pressa den neråt i stället så han kunde svälja den och då gick det. Så nästa gång får jag vara mer försiktig när jag ger honom något sådant... min stackars lillkille :( Vi hade för övrigt jätte trevligt... men när kl var 21.00 så kände jag att det var dags att åka hem.. men först ville jag ta dem på en promenad. Tog med båda mina till hallen men när jag skulle sätta på mig jackan hade alla tre killarna kommit farandes. Så det slutade med att jag tog med alla fyra för Rikkie fick stanna kvar :) Både mamma och syrran vart glada att de slapp :P men jag tycker bara det är kul :)

Nu är jag på jobbet ska sluta om 1,5timme och då ska jag hem till mamma och pappa igen och stanna över natten. För i morgon ska jag tillbringa dan med mamma som fyller år. Hon fick biljetter till Cosmonova som vi ska gå på i morgon, vi ska se *Flodäventyr i Grand Canyon* och sen ska jag bjuda på fika och mat :) men jag berättar mer om det i morgon :)
Kram ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0