Agility och hysteri

kl.18.30 började agility träningen... men vi var endast tre där fram till kl.19.00 då kom alla andra. Ellie var jätte duktig men slarvade lite med slalomen och försökte hoppa över ett håll. Men sen fixade hon det jätte bra. Det bästa hon vet är A-hindret.. tror det är för att hon kommer så högt upp där :) Pixie var som vanligt hyper och svår att få kontakt med. Hon hoppade högt över hindret och däcket tog hon på en gång utan att jag visat hur det går till. Hela träningen gick mer ut på att försöka lugna ner henne vid hinderna en att koncentrera sig på hur varje hinder utförs. För henne är det mer, ok mamma nu ska vi busa ge mig godiset, skäll med mig oj där var ett hinder jag hoppar väll över det då oj jag fick godis va kul undrar varför? :P Så i slutet tränade jag lydnad med henne och agility med Ellie.

Kl.20.00 kom Sofia med Diesel och Hippe... jag konstaterade att mina hade jobbat klart för idag och bad att få gå. Jag ställde in några hinder efter mig så det inte skulle bli så mycket för de andra och sen smet vi iväg på en promenad.

Vi gick lite nya vägar den här gången och kom faktiskt bort oss ett tag men då följde vi bara ljudet av bilar och hittade tillbaka igen :) Vi stannade till vid Gulsippan och åkte lite linbana med hundarna och lite senare stannade vi till vid en lekplats och testade på några snurrpinar vet inte vad de heter och en jätte rolig sak som man sitter på varsin ände och snurrar med :)

Pixie och Hippe busade en massa. Hippe ville klä av Pixie medan Pixie ville sätta igång på direkten med juckandet :P
Till slut lugnade de ner sig. Vi stannade och pratade lite till innan vi skildes åt.

När vi stod och pratade kom min gamla granne förbi med sina tre sheltisar de skällde åt våra hundar och Pixie skällde tillbaka. När vi sedan gick hemåt kom vi ikapp honom och det vart ett himla liv på hans hundar. Jag hälsade på gubben och sa åt hundarna att känner ni inte igen era gamla kompisar. Då lät han sina hundar komma fram för att hälsa först såg det ut att gå bra och de nosade ivrigt på varandra men rätt som det var högg hans äldsta tik efter Ellie som snabbt högg tillbaka i luften. Jag tog snabbt undan mina hundar och fick dem lugna men hans var helt hysteriska. Så jag gick lugnt vidare med mina så han kunde få lugna ner sina hundar i lugn och ro.


Lite bilder

Väntan på träning
    

Ellie kör Däcket och A-hindret




Promenaden


Vi leker lite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0