Stress!!!!

Nu var det ett tag sen jag skrev... men jag har haft en orolig vecka som antagligen kommer att fortsätta även nästa vecka. Ellie är utlånad men kommer tillbaka i morgon... vi har tagit ett tungt beslut att se om vi ska omplacera henne då hon inte mår bra hos oss och blivit värre sen jag skaffade Rikkie. Vi kommer ha en test period på 1mån och se om hon kan bli lyckligare hos någon annan. Men funkar inte det kommer hon så klart att få stanna... detta är endast ett test och det är jobbigt både för mig och för henne just nu.

Sen är jag orolig för Pixies löp då jag inte riktigt höll reda på hennes löpning när den började. Så hon gick in i höglöp idag och det betyder att jag måste iväg till hanen redan de här kommande dagarna. Problemet är att mitt jobb är i vägen och det är en bit att åka.... måste se till att fixa det. Vill ju att det ska bli nu så jag slipper vänta till nästa löp.

Lyckligtvis är jag hemma hos mamma och pappa så jag har lite stöd. Min bror är ju också här och förgyller min dag så jag kan tänka på annat ;) Han är så rolig, han blev sur på sin dator för att den inte gjorde som han ville, då sa han. "Jag har inte märkt att den har blivit sämre, men den blir bara mer och mer cp" Haha ja vad kan man säga.... om den nu blir mer och mer cp är inte det ett tecken på att den blir sämre? Min bror i ett nötskal :P

Nej får se om jag får någon sömn i natt i morgon får jag veta om Pixie hinner bli parad eller inte, håll tummarna ;)


Kommentarer
Postat av: Zara

Varför ska du sälja ellie egentligen? Du har ju haft hhenne längre än rikkie. Jag tycker du borde sälja rikkie istället :S det är ju trots allt han du ej haft lika länge...

stackars ellie:/:S:(...

2009-10-22 @ 22:41:22
Postat av: Lovisa

Det är ett test för att se om hon kan få ro och bli lycklig igen. Ellie var inte bara min hund från början utan hela familjens. Men alla trönade på hennes eviga skällande och eftersom jag var den som tränat henne så fick jag henne när jag flyttade. Problemet är att Ellie inte mår bra av att vara i lägenhet och hon har blivit värre sen jag skaffade Rikkie då hon känner att hon måste ta på sig ansvaret att beskydda oss. Om jag hade hittat ett större ställe med tomt hade jag inte tvekat att ha kvar henne, för jag älskar henne värkligen. Men jag vill inte att hon ska lida fram tills dess och jag har ingen som vill passa henne i familjen under den tiden. Men så klart hittar vi inget lämpligt hem blir hon kvar. Så även om jag sålde Rikkie så skulle hon fortfarande inte må bra av att bo i lägenhet... hon är ju trots allt uppvuxen på landet.

2009-10-24 @ 23:05:17
URL: http://fairypixie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0