Nyfikenhet bra eller dåligt?

Idag fick hundarna vara i köket.... hade dock dörren öppen så de bara hade grinden i vägen. Det har blivit för mycket skällande och det fortsätter sedan ute och hemma. De skäller ju inte för att vara elaka utan för att säga till om någon kommer för nära deras revir... alltså på andra sidan grinden som då ska vara deras viloställe. Men folk förstår inte det och vill så klart kicka över disken eller grinden för att få se dem. När de lutar sig över är det klart att hundarna skäller för att varna att en främmande människa är på väg in. Människorna blir då glada men hoppar så klar tillbaka lite och börjar prata glatt med dem. Hundarna blir då osäkra för att personen först säger att det är bra att de skäller och sen ryggar tillbaka för att tala om att något är fel. Det är inte konstigt att de jagar upp varandra. Därför tänker jag nu prova att ha dem i köket i stället så de får lugn och ro. Jag tar ju endå ut dem en och en i mellan åt så de kan hälsa på besökarna. Idag gick det jätte bra och de var mycket lugnare i slutet av dagen när de märkte att ingen störde. Endå var det en gubbe som kom och skulle gå fram till köket för att kicka över grinden när han hörde Pixie muffa. Då vart det livat men de försvann fort och som sagt var de lugna i slutet. Men man undrar ju vad folk tänker och han gick ju bakom disken och kollade in i köket vilket inte är ok om man är kund. Men trotts det tror jag hundarna kände att det var skönt att få vara ifred... det är ju så många och nya ansikten hela tiden som vill kolla på dem annars. Jag vill inte ha skälliga hundar.... de ska kunna hälsa lugnt utan en massa ljud. Hoppas det blir en felfri dag i morgon utan nyfikna kunder som inte kan hålla näsan borta från rummet :P



Självklar ska man få vara nyfiken, men ibland måste man tänka på vad för konsekvens det kan medföra. Som i mitt fall jag som matte får det jobbigare 24timmar om dygnet och det är jag som måste träna bort det... för något 1person åstadkom på mindre än 1min.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Man kanske ska sätta en skylt på köksdörren? :) Kramar

2009-10-26 @ 22:27:56
URL: http://dieselbabe.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Smart :) Jag har också funderat på det. Men tror inte min chef vill det :P Hon är rädd att de inte vågar kolla på kattsanden då.

2009-10-27 @ 18:32:48
URL: http://fairypixie.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hahaha! Om det står att man ska låta hundarna vara börjar man väl ändå inte tro att det inte är tillåtet att kolla på kattsanden ;p

2009-10-27 @ 20:10:44
URL: http://dieselbabe.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Aaa du menar så.... det är smart varför tänkte inte jag på det. Ska testa ;)

2009-10-28 @ 10:51:58
URL: http://fairypixie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0