Djur hatare :(

Idag trodde jag Pixie höll på att bli sjuk, men mamma kom på att hon är skendräktig. Min bäbis går runt och piper och bäddar ner sig. Kommer det någon hund i närheten piper hon extra mycket och skäller. Suck vad ska man göra. Nu har vi tagit bort alla leksaker, hon får mindre mat och jag kommer ta längre promenader med henne, så får vi hoppas att det går över snart.

Föresten Glad Alla Hjärtans Dag på er ♥ :)

Så klart var det en irriterande kille på tvärbanan idag på hemvägen. Pixie låg i mitt knä sovandes, pappa ringer och jag pratar med honom och vi kommer till slutstationen där vi ska gå av. Jag reser mig upp men missar att Pixie hoppar åt sidan och hamnar på sätet. Killen som då kollat biljetten petar på mig och säger strängt att jag inte får ha hunden på sätet och att jag inte ska göra om det. Jag som fortfarande är i telefonen tar snabbt ner Pixie och ber om ursäkt och går därifrån.

Detta är inte skället till att jag vart irriterad. Jag tycker det är bra att han sa till eftersom djuren inte ska vara på sättet, speciellt inte utan skydd. Detta var så klart mitt fel eftersom jag inte var beredd och han hade antagligen inte sätt att jag haft henne i knät hela resan. Eftersom jag bar henne hela vägen så visste jag att hon inte var skitig och kunde andas ut att ingen skada skett.

Nu kommer vi till det irriterande. Jag fortsätter att prata med pappa och ställer oss bredvid Pressbyrån. Efter en stund kommer samma kille gåendes med sin arbetskamrat. Han får syn på oss och börjar säga högt titta, jävla hund som sitter på sättet, det är så jävla och så fortsatte han svära medan han viftade med sina armar.

Det är som sagt ok att de säger till, det ska de göra. Men om jag nu bett om ursäkt första gången. Finns det någon anledning att fortsätta? Så otroligt otrevligt när jag inte ens hade henne på sätet under själva resan. Men på honom lätt det som om jag hade det. Fortfarande inte ok att ha dem på sätet men heller inte ok att bete sig så där. Usch inget kul :(

Tycker jag helt fel?
Vad hade ni gjort?


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej!! jag tycker du gjorde HELT RÄTT med att säga "ursäkta"... Däremot så tycker jag att snubben verkar helt konstig. Bryr dig inte om honom, sånna människor borde inte finnas. Jag har själv en liten Papillon och han får aldrig sitta på sätet eftersom jag vet att det finns sånna människor som han där ute. Jag håller med dig om att hundar ska sitta på golvet. Vi människor ska respektera det då andra kanske inte gillar det. Det är ju trots allt "djur" och inte små barn liksom. Usch vad arg jag hade blivit om det var min hund han menade. Men ha en forsatt trevlig kväll och hoppas att du inte är med om något sådant igen!

2011-02-15 @ 22:43:53
Postat av: Carina

Jag hade gått fram till snubben och sagt till honom att jag redan bett om ursäkt en gång, och att hunden inte hade suttit på sätet under hela resan. Utan hade råkat hoppa ner på sätet från knäet. En del får ha barn hur som helst, med skitiga overaller och stövlar, och ingen bryr sig om det.

2011-02-16 @ 15:29:47
Postat av: Alexics

Hej!

Jag har en tävling på min blogg där du kan vinna skönhetsprodukter!

Kika gärna in !

KRAM

2011-02-23 @ 16:37:08
URL: http://alexics.blogg.se/
Postat av: Lollo

Tack :) Jag skrev till sl.se och de var mycket trevliga och sa att de skulle prata med honom. Så det känns bättre nu.

2011-02-25 @ 18:52:56
URL: http://fairypixie.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej!! hur visste de att det var just han? kände de honom eller? Men vad bra isåfall!!

2011-02-27 @ 21:17:12
Postat av: Lollo

Jag skrev vilken tid jag åkt och var ifrån och beskrev honom. Så då kan de kolla upp vem som arbetade just den tiden på det tåget, så det är bra :)

2011-03-02 @ 23:26:13
URL: http://fairypixie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0