Sjuka älsklingen :(

Min lilla älskling har blivit sjuk :( Började med att hon kräktes upp maten i fredags så jag slutade ge henne på kvällen när hon fick upp allt, så hon skulle få fasta. Men så på kvällen när hon inte fick upp något mer över gick det i hosta. Ringde veterinären som sa att vi skulle avvakta tills vi fastat henne ett dygn och sen koka ris och se om hon fick behålla det. Hon fortsatte att hosta lite under dagen. På kvällen var hon bra i magen igen och fick behålla maten men hostan fortsatte men bara när något hände och hon blev uppspelt. Sökte på internet en massa och konstaterade att hon kanske fått någon typ av kennelhosta trots att hon är vaccinerad varje år. Men eftersom hon varit sjuk en del innan med magproblem kanske något virus smet sig in. Så nu har jag tagit det säkra före det osäkra och berättat för alla hon hunnit träffa och isolerat henne på jobbet. Så nu har hon mycket kläder och måste gå väldigt lugnt ute. Jag är världens sämsta matte för stunden tycker Pixie som gärna vill skutta och springa. Men nu här på kvällen har hon inte hostat något så fortsätter jag så här är det nog borta snart ;) Jobbigt var det i alla fall i början då jag inte kunde sova första natten av alla hulkningar och hostandet. Min älskling ♥
 
Byggde en egen karantän på jobbet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0