Duktiga tjejer :)

Ja nu har Pixies skada på benet gått till att blivit större och vätskefyllt. Så nu ska jag avvakta till i morgon och se om det går ner annars blir det till att ringa veterinären. Men Pixie är pigg och glad endå och efter jobbet vart hon extra glad för när hon satte sig i väskan när vi var på tvärbanan så hittade hon oxhud pinne med kyckling runt som jag lagt ner så hon satte igång att tugga. Jag lät henne få behålla den och gav en till Kessie som även hon vart jätte lycklig och la sig ner, resten grävde jag ner djupare. Så när de ropade upp vår hållplats så i stället för att börja skälla och gnälla så hoppade hon glatt ner med pinnen i munnen. Sen gick båda och smaskade på sina ben resten av vägen hem. Till och med när det var en golden som skulle passera så var Pixie tyst. Kessie ville så klart fram och hälsa men hade tuggpinnen i munnen hela tiden. Så söta så nu vet jag vad jag ska göra för att få tyst på Pixie i alla fall :P

 

Nu på kvällen har vi tränat en stund. Kessie lär sig fotposition, snurr och idag började vi träna in spin. Snurr sitter ju som en dans gud va hon snurrar så fort man visar godiset så sätter hon igång, så gulligt :D

 

Pixie fick en ny uppgift idag att vila på sin tass. Det har gått väldigt bra och hon har fått tänka ordentligt. Men i slutet så testade hon några andra övningar för och se om hon kunde få godis endå :P Men hon var super duktig :)

 

Så nu har jag två trötta och nöjda hundar.

Hade bra

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0