Lady och Hund 2009

I fredags åkte jag och hundarna hem till mamma och pappa. Pixie kommer nu få bo kvar här då det inte är långt kvar till valpningen :) Min morbror var på besök med sin hund "Ellies dotter Lady". Hon är ett riktigt energi knippe, men jätte go. Hon fick följa med ut på morgon promenaden i lördags. Vi gick till golfbanan då jag hoppades att det inte skulle vara någon där. Golf säsongen är ju slut och snön är inte här så skidåkare behöver man inte vara orolig för. Men i stället tittade solen fram och så klart var det lite äldre par som beslutat sig för att ta en tur *suck* men jag förstår dem ;) Men jag släppte dem endå och höll dem på behörigt avstånd för att inte störa. De hade jätte kul och alla tre njöt av att få sträcka på benen :) Sen gick det vidare mot Drakulaängen och vidare in i nästa skog och sen hemåt.







I dag gick jag och mamma upp tidigare för att åka till hundmässan i Älvsjö "Hund 2009", pappa fick passa hundarna. Vi mötte upp med syrran och hennes pojkvän och även min faster. Det var jätte kul och vi såg en massa vackra raser. Vi såg även rasparaden och freestyle tävlingen. Slutligen kollade vi alla stånd, jag köpte nytt halsband till Rikkie och sen en massa äckelgodis (torkad kött, lever, hjärta mm) till alla hundarna hemma. I morgon måste jag lämna kvar Pixie här när jag ska till jobbet sen ska jag och Rikkie sova hemma för vi måste ta hand om små djuren och även växterna, plus att min kusin ska sova över. Men på tisdag åker jag tillbaka hit, vill ju inte vara utan min älskling för länge ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0