Ont i örat :(

Idag försov jag mig lite så jag fick skynda mig ut med hundarna. Stackars Ellie har fått öroninflammation i högra örat och har skakat och kliat sig fördärvad. Det började för tre dagar sen och var då bara rött och geggigt men jag har gjort rent hela tiden. Igår när jag skulle göra runt var örat jätte varmt och det började blöda när jag torkade med en servett för öron rengöring. Så idag när hon pep så fort man rörde vid örat så ringde vi veterinären. Hon var jätte ful i örat och det var torkat blod och annat rött som såg ut som brännskador. Som tur var fick vi en snabb tid och kunde åka dit en timme senare. De gjorde tester och konstaterade att det var mjölsvamp och lite bakterier. Så de gjorde rent örat och gav henne öronmedicin. Så nu ska vi göra likadant varje dag i 10dagar så blir hon snart bättre. Så jag blev fattigare men det är det värt. Passade på att höra om Pixies vikt som ligger på 2,700g.. jag tycker hon har blivit magrare även om hon ligger på samma vikt som hon brukar. Veterinären föredrog smala hundar framför rultiga men tyckte också att Pixie var något mager så nu ska hon få gå på hög energi foder.... Veterinären tyckte att 2,900 skulle vara en bra vikt för henne :)

Mamma lämnade av mig till Sofia... jag tog endast med mig Pixie. Jag skulle hjälpa henne handla till en skollaborationsuppgift. Det tog 2timmar och sen begav vi oss hemåt för att äta. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0