Spannmålsfritt

Vill tipsa om två spannmåls fria foder. Jag tror man tjänar i längden på att ge dem foder utan spannmål och slipa onödiga veterinärkostnader och dålig hälsa vid gammal ålder. Tror även att hunden kan få några extra år med oss en om de äter foder med spannmål. Spannmål är ju inget de behöver och det är inget som är bra för dem heller. De går åt mer mängd mat till hunden för att den ska få i sig rätt mängd protein medan ett spannmåls fritt foder så finns det bara nästan nyttigt och då behöver inte hunden lika mycket av det.

Mitt nr1 foder i världen

Orijen

I motsats till typiska super premium foder, bygger recepten på Canadensiska ingredienser; biologiskt uppfödda kycklingar och grönsaker från de bördiga slätterna, viltfångad vitfisk från kalla sjöar i norra Alberta, lax från Stilla havet, tranbär och äpplen från lokala gårdar.

De färska ingredienserna ångkokas varsamt, genom en högt kontrollerad process, för att bibehålla de naturliga näringsämnena och den goda smaken.

Orijens filosofi

Det idag populära superpremium foder som finns, innehåller ofta hög nivå av kolhydrater och lite protein. Många ingredienser är tillsatta mer för att de är populära och tilltalar hundägaren snarare än för hundens hälsa.

ORIJEN representerar en ny väg att utfodra hundar och katter - den biologiskt riktiga.

Det biologiskt riktiga konceptet är enkelt: inkludera den hela, färska maten hundar och katter genom evolutionen naturligt äter, exkludera ingredienser som spannmål vilket är biologiskt olämpligt.

Från mig
Det bästa jag get mina hundar, tyvärr är det svårt att få tag på så jag kör James W nu.




Mitt nr2 foder

James Wellbeloved
Vårt hund- och kattfoder innehåller endast naturliga ingredienser. Med våra utvalda proteinkällor och kolhydratkällor är det ett lämpligt dietfoder.

- Utan färgämnen
- Utan konserveringsmedel
- Utan nöt eller mejeriprodukter
- Utan vete eller soja

Vi undviker ingredienser som mejeriprodukter, nöt, soja, vete.

Vi tror att dessa ingredienser kan vara en bidragande orsak till allergiska reaktioner som blivit alltmer vanliga idag. Såsom klåda, hudproblem, pälsproblem och diarré.

Från mig
Mina hundar älskar fodret och mår bra av det


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0