Utställning i Kista 5/1-10

Igår var vi iväg till husdjurmässan i Kista för att ställa Rikkie och Fjant på blandrasutställning. Mamma och min syster följde med Tack för trevligt sällskap jag hade jätte kul :) Min syster fick ställa Fjant i stället för mig för han är så mycket finare när han går med henne. Rikkies klass var först och han var också den första. Jag och syrran var på väg mot toaletterna när mamma ringde och sa åt mig att skynda mig tillbaka. De hade redan ropat upp så jag vart lite stressad och trodde Rikkie skulle ta efter mig. Jag fick slänga på mig nummerlappen och inge godis fick jag med mig. Men trotts att jag vart stressad så höll sig Rikkie lugn men endå alert på vad som hände. Han satte sig ner vid domaren och lätt henne kolla igenom honom utan att protestera. När vi sen skulle springa runt följde han glatt med och tittade upp på mig nästan hela tiden. Jag kunde inte ha blivit mer stolt :) Vi fick så klart HP och kunde slappna av en stund. Sen var det dags för final det var 4 andra valpar i hans klass. Min lilla bäbis kom på 2:a plats och jag var jätte glad och domaren tyckte han var jätte duktig. Nästa klass var Fjants och han var näst först. Min syster var förväntansfull och Fjant var jätte lugn. De utstrålade skönhet och Fjant såg ut som en stor härlig isbjörn med sin vackra päls och färg. De kom vidare och hamnade i final.. jag var jätte spänd och höll tummarna. När de bara var två kvar så höll jag nästan andan och så ropade de upp hans nummer på 1:a plats och jag sken av lycka. Nästa klass var Elvira och Fjants valp Alice (Amelia) Även hon jätte fin och så lik sin pappa. Hon hade jätte fin förarkontakt hela tiden och var jätte lugn under hela utställningen. Dock blev det inget pris men hon är endå jätte fin :) Nästa klass var Elvira och Fjants valp Kummin, han var otroligt duktig och rörde sig otroligt vackert. Han kom vidare och även han som sin pappa kom på 1:a plats. Vi kollade så klart runt på mässan och min systers pojkvän kom mot slutet. Finalen så var både Fjant och Kummin uppe och tävlade om BIS. Fjant tog hem segern och gissa hur glada vi var :) Han är min fina och ståtliga isbjörn.

Rikke var jätte populär på mässan och nästan alla stannade oss och ville fråga om honom och klappa. Jag tror vi stannade vid varje stånd. Han är ju så otroligt charmig med sina öron ;)

STORT GRATTIS TILL

Fjant som kom 1:a i seniorklassen och även van BIS
Kummin som kom 1:a i Unghund 1 klass
Rikkie som kom 2:a i Valpklassen

Rikkie badas kvällen innan utställningen

Rikkie bedöms

Rikkie i Final kom på 2:a plats i valpklass



Fjant i Final kom på 1:a plats i Seniorklass


Alice i Final i Juniorklass

Kummin i Final kom på 1:a plats i Unghund 1 klassen


Fjant och Kummin i BIS Final - Fjant Best In Show Grattis




Kommentarer
Postat av: Sofia

Stort grattis till allihopa!! Hippie ska såå ställas ut i sommar :)

2010-01-06 @ 23:39:33
URL: http://dieselbabe.blogg.se/
Postat av: Lollo

Tack :D Japp det måste han ;)

2010-01-08 @ 23:54:17
URL: http://fairypixie.blogg.se/
Postat av: Malin

Grattis till alla :)

2010-01-11 @ 20:12:32
URL: http://mollanranta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0