Vi blir en duo ett lag

Känns så konstigt att vara hemma igen. Sitter ensam med två vuxna hundar och två valpar. Faster har åkt hem och kommer tillbaka på måndag. Har tillbringat dagen med att busa och gosa med Shion, han börjar bli riktigt aktiv nu. Katla lekte lite med honom för en stund sen. Först tyckte hon att han var läskig men sen vågade hon göra lekinvit. Jag har haft besök av Katlas brorsa Sixten (Phoenix) och hans matte. De kom för att klippa klorna på honom. Inte så roligt först tyckte han då de var en massa kompisar att leka med. Men trotts det så lyckades jag klippa alla ganska snabbt. Tok söt har han blivit och väldigt liten fortfarande vilket är komiskt då jag trodde Pegasus skulle bli minst. Men Pegasus blir Pixie storlek och Phoenix blir Rikkie storlek eller något mindre ;) Katla blir Pixie storlek eller något högre så nu fattas bara Nessie. Ska bli så kul och se hur hon ser ut :) Men det får antagligen vänta till valpträffen jag planerar i September.

Jag ska gå på valpkurs med Katla nu i augusti och bara det är jätte kul och spännande. Det är ju första steget för att värkligen komma igång med träningen så nu är det allvar inget mer fjomp och gull nu ska vi bli en duo ett lag vi två. Fundrerar fortfarande på vad jag ska göra med Pixie vill värkligen komma igång med våran gemenskap också något kul för bara hon och mig.

Idag fick mina älsklingar rasa av sig i lillskogen. Katla är så lik Pixie och började tjuta av glädje medan hon jagade sin mamma. Hade sen två trötta hundar med mig hem som somnade i soffan.

Livet med hund är aldrig tråkigt ;) ♥

Bilder på Svea och Shion så skönt att ha er här ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0