Agility

Idag gick vi upp vid 9.00 för att sen gå ut på promenad 9.30. Jag, Pixie och Elvira gick sen mot brukshundsklubben. Där var det helt öde. Konstigt tyckte jag eftersom vi hade sagt kl.10.00 vid plan för agility. Klockan var då 10.02. Så jag la mig på gräset med hundarna och väntade. Efter 5min kom den första personen. I slutet vart vi endast 4 personer som tränade. Men det var kul endå eftersom man hade chans att träna fler gånger. Pixie skällde och gnällde så fort jag skulle bygga bana eller köra med Elvira. Jätte jobbigt fick gå tillbaka fler gånger för att säga till. Hon är så mammig och tål inte att vara ifrån mig även om hon kan se mig. Men som tur var lugnade hon ner sig. Men när det vart hennes tur jagade hon åter upp sig och skällde och var inte så koncentrerad. Ska prova att ta det lugnare nästa gång och endast köra ett hinder i taget. Stackars Elvira fick solsting och började drägla en massa.. såg ut som om hon tuggade fragma. Men det gick över när jag sa åt henne att ligga i skuggan ett tag. Efter 2timmar plockade vi ihop och begav oss hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0