Min lilla hjälpreda

Idag var det kallt ute eftersom det blåser så mycket. Var endå glad att se lite fåglar och att knoppar börjar titta fram. Pixie var som vanligt full med energi. Vi njöt så mycket av turen mot bussen att när vi närmade oss hållplatsen... fick vi se bussen svänga in. Vi fick genast börja springa och Pixie som hade varken halsband eller koppel. Gissa om de på bussen vart förvånade när en liten sak kom in hoppande efter mig. Men hon är så lydig så det funkade jätte bra. För några dagar sen när vi skulle hem var hon också fri och satt i mitt knä. När jag råkade somna till och vi var nästan framme började hon gnälla och försöka hoppa ur min famn. Då upptäckte jag att det var dags att trycka på stopp knappen. Det är bra att ha någon som ser efter en ;) Hon vet exakt när vi är framme vid jobbet eller hemma. Då gnäller hon lite och hoppar ner direkt. Min lilla sötis :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0