Aktiveringsdag

Idag var det aktiveringsdag nere på klubben. Man fick testa på olika hundsporter och det vart även lite uppvisningar. Jag och mamma gick en liten runda innan. När vi vänder upp mot ängen hör jag mamma ropa till bakom sig och medan jag vänder mig om ser jag hur en svart orm gör utfall mot henne och Woody. Så håll utkik efter ormar.... Det blir nog ett jobbigt orm år denna sommar. När vi hade kommit en bit kom jag ju på att jag ville fota ormen så ni kunde få se den, men när jag kom fram var den borta. Jag fortsatte rakt fram då jag inte ville gå tillbaka ifall om jag skulle stöta på den gömd någon stans. Jag kommer ut på den stora stigen och hör bakom mig ett par som skriker till, jag vänder mig om snabbt och ser en stor svart hund hoppa skrämt bakåt. Sen står de och pekar på något.... japp behövde inte gissa nu vet man vart den hade ringlat :P

På klubben vart det full fart med roliga övningar, vi började med agility. Jag hjälpte mamma och Woody med tunneln. Det var det enda han fick köra då han inte är ett år ännu. Det är åldersgräns på agility och cykling bla. Sen körde jag lite tunnel, hopp och slalom med Pixie. När jag bytte till Ellie så körde vi nästan alla hinder. Tyvärr var uppläggningen inte så bra så många körde för nära varandra. Vilket ledde till att det vart utfall. Stackars Ellie hoppade sista hindret när vi körde och fick en svart hund efter sig som högg mot henne. Stackare visste inte vad hon gjort för fel. Därför ska man alltid vänta på sin tur. Sen gick vi upp för att testa sakletande och rallylydnad. Men då hade de i stället lydnadsuppvisning så vi gick ner igen och tränade lydnad och freestyle på sidan om. Sen blev det uppvisning av freestyle. När de skulle köra lite allmän vissning av olika rörelser i freestyle sa Sandra åt mig att komma in i ringen och vissa lite med Ellie. Ellie var jätte duktig men mycket seg då de var rätt varmt. Sen orkade inte mamma mer eftersom Pixie hade skällt hela tiden så hon mådde dåligt. Så då gick hon hem medan jag och Sofia tog hundarna och begav oss mot vattnet.

Vi hade jätte trevligt och hundarna tyckte det var kul förutom värmen. Det vart lite pussel att rädda Hippie undan alla bilar då han fick springa lös. Men som tur var fick vi tag på honom varje gång och bilarna kör inte så fort där vi gick som tur var. 

Vi anlände först till Lövstabadet där vi lät hundarna dricka och svalka sig. Diesel passade även på att skvätta ner mig först med vatten och sen med sand och alla hängde på och började springa runt som galningar på stranden.


Sen fortsatte vi vår vandring längs vägen till vårt eget ställe som vi hittat förra sommaren.


Mycket trötta hundar och människor begav sig sedan hemåt.


Ska lägga ut bilder från aktiveringsdagen så fort kameran har laddat klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0