Rikkie Rikkie!!!

Idag tog vi bilen till jobbet igen... jag är nog den ända på den här planeten som hatar att köra bil :P
Jag hittade en parkeringsplats men ville endå kolla hela längan om det skulle finnas en närmare.
Men det fanns det så klart inte och nä jag skulle vända och ta den sista så kom så klart en annan
bil och snodde den mitt framför ögonen på mig. *Typiskt* Jag fick lite smått panik eftersom jag
inte kan stå i parkeringshuset... man måste ju flytta bilen efter 2timmar om man vill stå gratis och
jag jobbar ju ensam, så det skulle inte funka. Men som tur var hittade jag en plats på andra sidan
gatan mitt bland lägenheterna. Det var den sista så där hade jag tur :)

På jobbet fick Rikkie för sig att bita på påsen till snäckskalen.. usch på sig men efter några snäpp
på nosen så slutade han. När jag sen skulle städa innan stängning fick han vara i buren då jag inte
ville ha han springandes efter soppkvasten och moppen.. han älskar att jaga dem :)

När vi skulle gå till bilen så fick Ellie och Rikkie gå själva medan Pixie fick vara i koppel. Rikkie hängde
på bra tills han såg två tjejer komma upp bakom oss och fortsätta snett bortåt. Tror han tappade bort
sig för ett ögonblick. De stannade så klart och sa hur söt han var.. jag försökte ropa in honom. Men i stället
spratt han till och la svansen mellan benen och började springa tillbaka. Han verkade inte känna igen
varken mig, Ellie eller Pixie. Tjejerna undrade om de skulle fånga in honom till mig... men jag sa bara att
han inte springer så lånt.. trodde jag ja men han började springa lite till, då fick även jag lite panik.
Så jag släppte Pixie och bad henne ta honom. Hon rusade dit kastade sig över honom och bet tag i ena
örat och släpade honom en bit då fattade han och kom springandes tillbaka med Pixie. Så nästa gång
skickar jag Pixie på en gång :)

Nej nu är jag hemma hos mina föräldrar ska snart sova.
Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0