Hunddag på Djurgården

Idag kom mamma och Woody vid 11.00 tiden och hämtade mig och hundarna. Vi åkte först till brorsans skola för att fylla i en ledighetsblankett då filminspelningen kommer gå 1vecka in på skolstarten. Det var en massa ungdomar som hade sin första skoldag. Jag var glad att det inte var jag... även om jag saknar att hänga med kompisarna i skolan :)

I stället för att ta åka till hundcaféet  Himmelska Hundar blev det Small To Bigs hundcafé. Hade velat prova deras förra gången men då hade de stängt. Men idag komma jag ju på att de faktiskt hade öppet. Så vi åkte dit. Det var jätte mysigt med en café del och en butiks del med bla hundkläder. De var redan lite andra kunder där med sina hundar. Men tur för oss så var det småhundar så det vart en massa lekande och busande. Mycket trevligare en det andra som vi varit på... det vart inte lika stelt för hundarna. Där emot hade de mer mat att välja på vid Himmelska Hundar. Vi tog varma mackor de heter något jag inte kommer på :P och sen sallad på sidan om, men det var riktigt gott. Men jag orkade inte äta upp min så hundarna fick dela på den sista biten. Sen provade vi lite kläder på Pixie, hittade en jätte söt jacka som jag ville köpa till henne. Men hade inte råd just då... får se om den finns kvar till nästa gång. Sen provade vi en söt fjärilsdräkt? tror jag det skulle föreställa. Men sen fick vi springa ut till Bilen för p-biljetten var slut.






Vi åkte vidare ut till Djurgården... först åkte vi lite vilse då jag ville åka till samma plats som jag varit med min faster och kusin tidigare i sommar. Men till slut hittade vi dit :) Vi tog en runda med hundarna... de fick springa lösa vid vattnet. Rikkie hoppade i men bara benen och magen blev blöt och som tur var kom han upp på klippan igen. Men det var en sandstrand bredvid som tur var, därför bottnade han. Men så sprang han till andra sidan där det bara var klippor och åkte nästan ner i vattnet... då fick vi lite panik och började hojta på honom. Han vände sig om men började i stället glida ner men som tur var kämpade han emot och tog sig upp. Han är hur vild som helst och springer runt som en galning så man tror han ska trilla och slå sig eller hamna i vattnet. Men endå är han så söt så man inte kan bli sur ;) Vi gick vidare till ett café vid vattnet och köpte glass. Alla kollade på vår stora flock och talade om hur söta hundarna var :) Vi gick sedan vidare och fotade längst vattnet och tog oss runt och tillbaka till bilen.
 












Mamma ville ta en genväg när vi skulle hem för att slippa rusningstrafiken.. men så lätt blir man inte av med den så vi vart fast så klart och det tog 1timme ut ur stan. Rikkie hade druckit så mycket innan vi åkte att han hade kissat i bilen och även lagt sig i kisset... så de var bara att snabbt säga hej då till mamma och sen bära honom till badkaret. Nu är han jätte fluffig och fin igen :) Brorsan har kommit idag igen och ska stanna över natten, jag ska packa inför i morgon och sen ska vi ut med hundarna på sista rundan ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0