Snöboll

Har nu suttit i 4timmar med hemsidan och lagt ut nya bilder från valpköparna och även lagt ut Pixies valpar. Så gå gärna in och titta på Lyckohunden Jag och Rikkie är nu hemma eftersom jag har alla program på min dator. Men vi kommer flytta den hem till mamma och pappa under valptiden så det blir enklare att uppdatera.

Här ser vi någon som har tagit pappa rollen på stort allvar. Rikkie har nu de senaste dagarna lyckats jobba sig in hos Pixie och kan nu när som helst beträda bia bädden. Han har tagit på sig att slicka dem hålla dem varma och hålla inkräktare borta. Ingen annan hund får komma i närheten av dem. Så klart får ju vi människor det men han vill gärna ha dem för sig själv ibland blir han sur på Pixie om hon vill ha tillbaka dem men då föser vi undan honom. Han får dock inte vara i valplådan men får han chansen så smiter han dit och lägger sig. Men Pixie säger inget och jag tror hon tycker det är skönt att någon är hos valparna medan hon letar och tigger mat :p



Jag tog bilder i fredags när Rikkie och jag är ute i snön på morgonen. Här kan man se hur han har dopat sig i snön. Han älskar det och springer, hoppar och dyker så mycket som han kan. Vi lekte även lite med bollen och det tycker han är jätte kul :) Enda nackdelen är att han får snöskor, så jag måste spola av honom efter varje runda och där med borsta så han inte får tovor. men det är det värt, men jag håller på att kolla efter en overall.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0