Oplanerat bad

Har varit ute med i 3timmar tillsammans med Sofia och Pixie, Ellie, Woody, Diesel och Hippie. Vi gick längst mälaren och vidare in i skogen. Hundarna sprang längst vattnet men så kom vi till en återvändsgränd så vi bestämde oss för att klättra över och ta oss uppåt. Hundarna gick först och jag såg hur de sprang på klippan mot vattnet. *gå inte för nära så ni trillar i* ropade jag efter dem. Sagt och gjort när jag ska ta mig upp på klippan ser jag i ögonvrån hur alla hundar trillar ner från klippan och i vattnet. eftersom det var lite brant så fick de inge fäste att ta sig upp på. Både jag och Sofia fick panik och började ropa på dem. Aa tänkte mest på min lilla Pixie bäbis som inte är van att simma då det var djupt där de var. Men Pixie kom upp först efter att ha kämpat sig upp men hon är ju lätt så hon har inte så mycket att5 dra upp. Sen lyckades Woody ta sig upp. Jag hittade en planare väg vid sidan och försökte locka de andra hundarna dit så de kunde ta sig upp lättare. Men Ellie var envis och lyckades också ta sig upp. Men Hippie visste inte hur hans kulle ta sig upp så han började röra sig åt mitt håll och fick fotfäste men han hade lite svårt att se då vågorna sköljde upp mot hans ansikte. Då lyckades Diesel ta sig upp efter Ellie och jag fick tag på Hippes halsband så jag kunde dra upp honom. Men han höll på att glida ner igen. När alla var uppe skulle jag själv försöka ta mig upp men såg inte hur blött det hade blivit efter hundarna så jag höll nästan själv på att åka i. Sen skyndade vi oss att klättra uppåt bort från vattnet. Usch det gör vi inte om igen men nu har i alla fall alla hundar badat i sjön i år :P Nu ligger alla och sover :)

Tyvärr hade jag ingen kamera med mig då den ligger hemma i lägenheten :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0