Hundutflykt

Idag har vi varit på hundutflykt... jag mamma Pixie och Ellie. Började med att jag gick upp extra tidigt för att fixa i ordning mig och gå ut med hundarna. Visade att min klocka efter att jag tagit bort batteriet och satt tillbaka det för två dagar sen hade ändrat på tiden, vilket jag inte sätt förens idag. Så två timmar tidigare vaknade jag och började sen undra varför inte mamma ringde. Men då när min cd väckarklocka satte igång vilket jag inte hade ställt in visade 9.30 förstod jag att min mobil gick fel. Så jag halvsov sen med hundarna till mamma ringde. Vi började vår resa till Karlaplan där vi gick till hundcaféet Himmelska hundar som varit med i tv då det är omgjort av Simon och Tomas från tv3. Först var det lite spänt då det var hundarnas första gång så Pixie kunde inte låta bli att skälla lite. Men sen sprang de och hälsade glatt på alla. Där var en dam med en Powder Puff tik som fikade. Tiken var jätte lugn och höll sig mest till matte men sa inte ett ljud och hälsade lugnt på mina tikar. Sen kom det in ett par med två Dvärgschnauzer grabbar. De vart jätte förtjusta i Ellie och inte undra på då hon nyligen har gått ur löp och luktade väll fortfarande lite gott. Ellie vaktade sin rumpa och försökte hålla uppvaktarna på avstånd medan de gnällde och försökte göra sig till. Efter att hussen hade sagt till två gånger så lugnade även de ner sig och det blev lugnt. Då kom ett annat par med en Rottis hane och en yngre tik av jakt ras (kommer inte ihåg ras men otroligt vacker). Rottisen var kopplad men tiken fick vara lös och försökte få igång mina i lek genom att skälla. Hon var lite blyg men ville ändå fram och hälsa då nyfikenheten tog över men sprang sen snabbt tillbaka till matte och husse. Pixie satte sig underbordet och sneglade på Rottis hanen. Hon tyckte nog att han var väldigt stor men verkade inte rädd, hon kände sig väll trygg där hon satt. Vi köpte två kakor till hundarna, mamma och jag delade på en caesarsallad det var riktigt gott. Innan vi gick han det komma en kille med en Bichon Frisé och en dam med en York och en Chihuahua. Vi fortsatte vår resa till Gärdet där vi släppte hundarna, sen fick vi koppla dem tillfälligt när vi skulle över vägen. Hundarna njöt av att få springa av sig och sen bara strosa längst stigarna. Vi fortsatte över till Djurgården där vi köpte en varsin glass... min var så stor att jag inte visste om jag skulle orka äta upp den. Men jag åt nästan upp hela sen fick hundarna resten. När vi kommit ut ur Djurgården fortsatte vi till Kungsgatan där vi stannade på Häst och Hund affären där de även har en vattenbar utanför åt alla törstiga hundar. Ellie och Pixie var mycket tacksamma och drack så mycket de orkade. Sen fortsatte vi till Hötorget där vi köpte blommor och körsbär. Mamma tyckte det var dyrt med körsbär som vi betalade 50kr för ett halvkg och mamma trodde inte att det ens var ett halvtkg. Vi hoppade sen på tunnelbanan hem. Har nu följt med mamma hem och ska stanna över natten då min faster ska hämta upp mig i morgon (rättare sagt idag) då jag ska passa hennes hundar när hon ska på kryssning. Tyvärr så var jag klantig och glömde kameran det får bli nästa gång ;)
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0