Hundar i SL-trafiken

Måste berätta att jag idag fick reda på en intressant regel för SL-trafiken som jag inte visste om. Jag skulle passa Fjant idag då min syster skulle jobba och inte kunde ta med honom så då skulle jag ha honom i butiken och hon skulle hämta upp ho0nom på eftermiddagen. När jag då stiger på bussen till jobbet så sitter en gammal gubbe där och kollar ner på mina hundar när jag visar upp mitt busskort.
- Aaa vad många hundar du har
- Ja hehe
- Det är fusk du kan inte ha så många hundar
Jag skrattar lite försiktigt och går in
- nej nej du får inte ha så många du får bara ha två
betala betala
- ee ok hehe
Jag fortsätter in och struntar i honom då jag trodde att han skämtade.
Så han fortsatte att köra bussen och sa inget mer och jag trodde att han bara ville retas.

Men när jag sen går in på SLs sida om husdjur får jag läsa att husdjur är tillåtna kopplade eller i väska/bur.
Men för kopplade djur gäller en begränsning på max två per resenär. Det har jag aldrig vetat.. där ser man
hur dålig man är på att läsa på om regler visste inte att det fanns en max gräns. Jag får väll stoppa Pixie i
väskan nästa gång och ha de andra två i koppel. Men jag tycker regeln är dålig ska man lämna ena djuret
hemma då bara för att man max får ha två djur. Jag vet att det är för de som är allergiska men det blir endå en
massa hår med tanke på att man måste gå igeonom hela bussen då man ska sitta längst bak.. dörrarna
öppnas och stängs vid hållplatserna och gör att partiklar sprids i hela bussen plus att många av de som
åker buss har djur hemma och päls åker med via kläderna utan att man tänker på det.
Sen hur ofta är det en massa hundar i varje buss oftast är det 0-3personer men oftast när jag åker är det
endast jag som har hund så varför endast två per person? De uppmuntrar ju en att åka kommunalt för att
spara på utsläppen ja men då går ju inte det om jag inte får ha alla hundar med mig. Nej usch det är en
konstig regel tycker jag. I stället borde de ha en regel att det får vara max ? hundar per buss tex och då får
man vänta på nästa om det är fullt. Då vet man i alla fall att man får ha med sig de hundar man ska och
endå blir det inte för många hundar i bussen. 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Håller totalt med om att det är en skitdålig regel. Förstår egentligen inte hur de tänker just med tanke på att det ska vara "bättre" att åka kommunalt. Och det är så sant det du säger om att pälspartiklar sprids i hela bussen då man måste gå igenom den med hundarna, man måste ju betala liksom, och sedan klagar de på att "hundar ska vara långt bak i bussen, tänk på de allergiska". Det spelar ju totalt ingen roll i och med att man redan gått igenom bussen, och hund- eller andra pälsdjursmänniskor har partiklar på kläder osv även om de går på bussen utan djur.

Nej, SL får fan ta och skärpa sig, orkar inte med deras idiotiska påhitt hela tiden.

2009-06-02 @ 11:49:29
URL: http://dieselbabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0