Hundskoj

Idag har jag packat och rensat men det är endå mycket kvar... imorgon börjar vi flytta över de första sakerna. Trots packningen har jag endå hunit tillbringa mycket tid med hundarna :) Vi tog en timmes tur på morgonen, sen på eftermiddagen när det var lite molnigt tog jag fram cykeln och tog en tur med dem. De som säger att små hundar inte kan hänga med en cykel vet inte vad de pratar om... Pixie hänger med i full trav ;) Ellie är fastspänd i springern och Pixie sitter fast med en länk till Ellies halsband.... funkar hur bra som hälst. Det är super bra metod för att träna upp deras benstyrka och muskler men då ska de endast trava och inte galoppera. Galopp kan leda till att de skadar sig då de inte kan sträcka ut ordentligt och kan då hamna fel i rörelserna. Då ska man ha hunden lös om man vill att den ska få galoppera så den kan springa naturligt. När vi kom tillbaka var hundarna helt slut men verkade mycket nöjda och somnade. Vi har även hunnit träna på lite nya tricks slicka sig om munnen och buga... har haft lite problem med buga då de gärna vill lägga sig. Det vart en bra dag för mig och hundarna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0