Vem har tappat ett ben?

Som jag skrev tidigare tog jag ut hundarna sista runden... jag orkade inte gå så långt så det vart en kortare runda vid villa området. Vid en öppen plät med ett buskage längre in stannade hundarna för att göra ifrån sig. Ellie går alltid lös medan de andra fick gå i koppel. När jag skulle gå hemmåt från platsen så upptäkte jag att Ellie inte hängde med. Aja tänkte jag hon hittar ju hem själv men för säkerhets skull visslade jag några gånger på henne. hon har ju 8små valpar hemma som väntar så om inget hänt eller hon hittat något så skulle hon absolut inte halka efter. Funderade på om hon hade sprungit hem till valparna. Men några minuter kom hon farande längst vägen.

Skulle precis ge henne sin godbit för att hon kom då jag ser henne springa förbi med ett ben i munnen. De var helt färskt med kött på. Jag sprang hem och samlade familjen och vi diskuterade vad det var för djur som slaktas... mamma trodde dock att någon slängt rester ute... nyfiken som jag är sprang jag ut med Ellie igen. Jag kastade in benet i skogen under en gran och sa strängt åt Ellie att låta den ligga... man vet ju inte om det kan ha någon smitta eller vara dålig. Sen bad jag henne vissa mig platsen där hon fan den.

Lydigt traskade hon åter till platsen... där ligger en gul plastpåse. Jag lyfter upp den och i ligger en massa köttslamsor. Mamma hade nog rätt den här gången.. men hur kan man slänga rester mitt på en gräsplätt där barn och djur kan hitta det. jag slängde det i papperskorgen och sprang hem för att tvätta av mig och Ellie. Tur att ingen dött i alla fall :P

Ellie håller hårt i sitt fynd
Ellie håller hårt i sitt fynd    -     Woody vill gärna ha en tugga


Mm ser smaskigt ut....    Benet och sen köttslamsor var det vi hittade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0